Wolfgang Schattlingot, a Mercedes-Benz Motorsport mindentudó nagyfőnökét „grilleztük“ magyar újságírókkal a Hungaroringen, a hétvégi DTM-futam előtt, a Mercedes-Benz Hungária jóvoltából.
A Mercedesnek idén nagyon megy a Formula-1-ben, a DTM-ben viszont éppen ellenkezőleg: szenved a csapat. Fájdalmas ezt látni?
– Nyilvánvaló, hogy a riválisainkhoz képest hátrányban vagyunk, de az első két futamból az egyiket megnyertük, úgyhogy papíron nincs okunk panaszra. (Mosolyog.) A rossz hír az, hogy nem vagyunk olyan jók, mint ellenfeleink, a BMW és az Audi. Az a célunk, hogy minél előbb felzárkózzunk hozzájuk.
Ez mikor történhet meg a szezonban?
– Reméljük, hogy még az idén! Nem tudnám megmondani, mikor. Lépésről lépésre kell nekilátnunk az autó továbbfejlesztésének. Analizálni kell minden egyes alkatrészt, az aerodinamikát, minden egyes helyzetet. Vissza akarunk térni a régi versenyképességünkhöz, de ez egy hosszú menet lesz.
Fiatal pilótájuk, Pascal Wehrlein elütött két embert ezen a héten, a Mercedes olaszországi PR-rendezvényén. Milyen állapotban van Pascal?
– Persze, hogy megviselték a történtek, mindannyiunkat megviselne egy ilyen baleset. De versenyezni fog a hétvégén, hiszen ez a dolga. Bement a kórházba (Bolzanóban – a szerk.) meglátogatni a két szerencsétlenül járt fiatalembert, és gyógyulást kívánt nekik. Ennél többet nemigen tehet.
…de Christian Vietoris meglepetésre nyerni tudott az oscherslebeni esőversenyen az AMG C-Coupéval (Fotók: DTM Media)
Számítottak arra, hogy Christian Vietoris, vagy bármelyik Mercedes-pilóta nyerhet Oscherslebenben? Mekkora megkönnyebbülést jelentett ez a siker?
– Egyáltalán nem számítottunk rá, legalábbis a verseny előtt nem. A verseny alatt esett, és persze láttuk a köridőit, a gumikopását. Ezek alapján már megfordult a fejünkben, hogy a végére odaérhet. Christian meg is nyerte a futamot, ezzel hatalmas kő esett le a szívemről.
A gyenge szezonkezdés után menesztették Gerhard Ungert, a technikai igazgatót. Ki került a helyére a fejlesztési részlegen?
– Norbert Hügler. Ő régi motoros, már vagy 10-12 éve tagja a Mercedes-Benz DTM-csapatának. Az új technikai igazgató kinevezése így nem jelentett komoly változást a csapat életében.
Timo Glock (BMW), a bajnok Mike Rockenfeller (Audi) és Paul di Resta (Mercedes) a DTM mai sajtótájékoztatóján
Magyarország viszonylag kis piacnak számít. Miért fontos mégis az önök, illetve a DTM számára, hogy itt versenyezzenek?
– Azért, mert van egy nagy gyárunk Kecskeméten, ahol a B-osztályos modellek és az új CLA kupék készülnek. Sok munkatársunkat hívtunk meg, hogy jöjjenek ki a Hungaroringre vasárnap. Szeretnénk jól szerepelni, hogy ezzel is biztassuk őket: érdemes keményen dolgozniuk az utcai autóink sikeréért. Számunkra ezért fontos.
Július közepén Moszkvába látogat a DTM mezőnye. Nem aggódnak a feszült politikai helyzet miatt?
– Most még nem. Természetesen figyelemmel követjük az események alakulását, de ebben a pillanatban, itt ülve nehéz lenne megmondani, mi lesz másfél hónap múlva.
Johnny Cecotto (elöl) mindkét futamot megnyerte a Mercedes E190-essel 1988 szeptemberében, a Hungaroringen (Fotó: Mercedes-Benz Motorsport)
Huszonhat évvel ezelőtt Johnny Cecotto mindkét futamot megnyerte a Mercedesnek itt, a Hungaroringen. Nem gondoltak arra, hogy meghívják erre a futamra?
– Szeretném, ha Johnny itt lenne velünk, de őszintén szólva, fogalmam sincs, mivel foglalkozik mostanában. Azt tudom, hogy a fia, Johnny Junior versenyez a GP2-ben, tavaly váltottunk is néhány szót a Norisringen. Szép lenne, ha az apja itt lenne velünk, de attól tartok, ez most nem lehetséges.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: