Monzából hazafelé tartva a szlovén autópálya dugójában állva adott exkluzív interjút Kiss Pál Tamás a rally.cafeblog.hu-nak.
Tomitól győzelmet vártunk az AutoGP idei negyedik hétvégéjén, Monzában, ami az első futamban akár meg is lehetett volna, a második, fordított rajtsorrendes versenyre azonban elfogyott a Zele Racing autója.
„Pénteken jól kezdődött a szabadedzés, ahol a legjobb időt futottam, de az időmérőn jelentkezett egy fékprobléma, ami gyakorlatilag végigkísért a hétvége során” – mesélte Tomi.
„A vasárnapi futamon, amikor beálltam a parc fermébe, rengeteg fékpor ömlött ki az első kerekekből, ami azt jelzi, hogy vagy folyamatosan fogott a fék, vagy túlmelegedett, de semmiképpen sem működött rendesen.”
„A szombati futamon az ötödik helyről rajtolva jó taktikával, jó csapatmunkával sikerült feljönnöm a másodikra. Pommernek váltóproblémája volt, ami miatt egy másodpercen belülre meg tudtam közelíteni, de megelőzni már nem tudtam, és a második helyen futottam be.”
„Ha az időmérőn jobbak vagyunk, vagy a bokszkiállásig erősebb első etapot futok, akkor akár a győzelem is meg lehetett volna.”
„Vasárnap a második futam már nem volt ilyen jó. Én lágy gumikon akartam rajtolni, de a mérnököm kevésbé kopott közepeseket javasolt hátra. Ezekkel szinte semmi tapadásom nem volt, ráadásul a kuplunggal sem volt rendben minden, mert nagyon nehezen lehetett az erőt átvinni az útra. Visszaestem a 11. helyre, ahonnan elég nehéz volt feljönni, mert már amikor nyerő helyzetben voltam az előzésekkor, akkor is többen rámhúztak. Vigyázni kellett az autóra, fontos volt, hogy célba érjek.”
„A negyedik helyig jutottam. Kuroda viszont elég szerencsétlen pillanatban jött ki elém a bokszból, ráadásul az első sikánt elmérte, úgyhogy el kellett mennem egyenesen. Addigra viszont annyira elmelegedtek a gumijaim, hogy nem tudtam volna őt tartani és végül ötödik lettem.”
„Sajnos ezen a második futamon nem voltunk versenyképesek. Ha jobban sikerül a rajtom, akkor is legjobb esetben a harmadik helyen tudtam volna autózni, de nem hiszem, hogy meg tudtam volna tartani.”
„A következő versenyre újra át kell nézni az autót, kicserélni a kopott alkatrészeket, mert kezd megint egyre kevésbé reagálni a beállításokra.”
„A hétvégével kapcsolatban többé-kevésbé elégedett vagyok. Az látszik, hogy nagyon meg kell becsülni, ha dobogón végzek, mert előfordulhat olyan verseny, mint a mai, hogy hiába nyomom, nincs esélyem a dobogóra.”
Az AutoGP bajnokságot négy hétvége nyolc futama után továbbra is Kimiya Sato vezeti 114 ponttal, aki az olasz versenyt kihagyta. Pommer 105 ponttal feljött a második helyre, míg Kiss Pál Tamás 101 ponttal a harmadik.
„Szoros a bajnokság, és még csak most járunk féltávnál, gyakorlatilag bármi megtörténhet. Az első ötből bárki lehet bajnok. Most is azt mondom, mint az év elején, hogy jó konstans eredményeket kell hozni a szezon második felében is, nem szabad hagyni, hogy a technika miatt helyezéseket bukjunk el. Ha ezt megtesszük, akkor versenyben lehetek a bajnoki címért.”
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: