Szokatlanul hosszú időre, további öt évre kötelezte el magát a Volkswagen a rali-világbajnokságra, amelyet az igazgatótanács a mai napon hagyott jóvá.
E szerint a német gyártó a 2019-es szezon végéig biztosan a sorozatban marad.
Ez lehetővé teszi a csapatuk számára, hogy már az év végén elkezdjék fejleszteni a 2017-től bevezetendő új WRC-t, amellyel így legalább három évet tudnak majd versenyezni.
A Volkswagen 2013-ban szállt be a rali világbajnokságba, és a sorozatra minimálisan szükséges három éves szerződést kötött, amely jövő év végén jár le.
„A rali-világbajnokság nagyszerű terület a Volkswagen számára” – indokolta döntésüket dr. Heinz-Jakob Neusser, a VW igazgatótanácsának tagja. „A sorozat sokkal közelebb áll ahhoz a technológiához, amit ma az utcai autókban alkalmazunk és sokkal közelebb áll ahhoz a környezethez, amit a vásárlóink nap mint nap tapasztalnak.”
A Volkswagen Motorsport igazgatója, Jost Capito is üdvözölte a döntést: „Nagyon büszkék vagyunk az igazgató tanács döntésére, mely szerint 2019-ig a rali világbajnokságon marad a Volkswagen” – mondta. „A gyár még soha sem kötelezte el magát ilyen hosszú időre egyetlen sportágban sem.”
A Volkswagen ezzel az első gyártó lett, amely hivatalosan is jelezte, hogy az új WRC-k megjelenésekor 2017-ben a rali világbajnokságon lesz. A másik két jelenlegi gyártó közül a Hyundai 2016-ig, a Citroën pedig 2015 tervezi biztosan a részvételét.
A Hyundai esetében várható a hosszabbítás, a Citroënnél elképzelhető, hogy egy évet ráhúznak a jelenlegi autókkal, de a 2017-es maradásukat komoly költségcsökkentéshez kötötték.
Egyelőre nincs hír a Fordról, amelyet második éve az M-Sport képvisel gyári támogatás nélkül a vb-n. A Toyota viszont várhatóan 2017-ben beszáll a vb-re a Yaris WRC-vel.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: