A Marcel Fässler, Andre Lotterer, Benoit Tréluyer svájci-német-francia trió nyerte a 2-es Audi R18 e-tron quattróval az utóbbi évtized legőrültebb Le Mans-i 24 órás versenyét. A Tom Kristensen, Lucas di Grassi, Marc Gené összetételű hármas az 1-es Audival futott be másodiknak.
A harmadik helyet a verseny 26. körében hatalmas balesetbe keveredő és emiatt nyolc kör hátrányba kerülő 8-as Toyotával az Anthony Davidson, Nicolas Lapierre, Sébastien Buemi trió szerezte meg.
Két órával a leintés előtt még úgy tűnt, hogy a Porsche történelmet ír és a Forma–1-ből az idén az endurance vb-re átnyergelt Mark Webber Le Mans-i 24 órás győzelemmel kezdi sportautó pályafutását.
Ám amikor éppen az egyre gyorsabb Audik ellen kellett volna megvédeni az első helyüket, az olajpumpa hibája miatt a verseny feladására kényszerültek. Nem sokkal ez után állt be a bokszba a 14-es Porsche is, amit csak az utolsó körre húztak elő, hogy az idén visszatért legendás német gyártó legalább egyik autója célba érjen.
Tíz órával a leintés előtt azonban még nem a Porsche és nem is az Audi számított a legnagyobb esélyesnek, hanem a Toyota. A japán gyártó az idei két endurance-vb-futamot simán megnyerte, Le Mans-ban is megszerezték a pole-pozíciót, és az első körökben – ami a hét gyári LMP1-es autóval inkább tűnt sprint futamnak, mint 24 órás versenynek – simán az élre álltak.
Az Alexander Wurz, Stéphane Sarrazin, Kazuki Nakajima trió vezető helyét ugyan egy pillanatra veszélyeztette a 20-as Porsche, ám egy nem tervezett kiállás után a 7-es Toyota egyedül maradt az élen és egészen a 14. óráig stabilan vezette a versenyt. Ekkor azonban Nakajima alatt – valószínűleg elektromos hiba miatt – a pálya közepén megállt az autó.
A 2-es Audi vette át ekkor a vezetést és biztos befutónak tűnt, egészen addig, amíg el nem romlott a turbója. Rekordidő, tíz perc alatt kicserélték az autó legforróbb alkatrészét, de ez három kör hátrányt jelentett.
Ekkor került az élre az 1-es Audi, amelyet szerdán porrá tört Loic Duval, majd csütörtök reggelre az Audi szerelői egy teljesen új autót raktak össze. Duval orvosi tiltásra nem indulhatott a versenyen, ezért a tartalék versenyzőt Marc Genét kellett gyorsan előléptetni, aki egy LMP2-es autóval indult volna a versenyen.
Amikor már a sajtó kezdte fogalmazni a tündérmese sztorit az újjáépített autóról, a beugró versenyzőről, na és Tom Kristensen tizedik Le Mans-i győzelméről, akkor az 1-es Audiban is meghibásodott a turbó, amit szintén ki kellett cserélni.
Újra a 2-es Audi és a 20-as Porsche került az élre. A Porsche vezetett ugyan, de az Audi három-négy másodperccel gyorsabb köröket futott. A végső összecsapásra azonban a 919-es motorjának meghibásodása miatt nem került sor.
Az utolsó másfél óra már nyugodtan telt, az Audi rendezte sorait és egy nagyon izgalmas, változatos versenyen aratott kettős győzelmet, míg a Toyota egy harmadik helyezéssel vigasztalódhatott.
Az LMP2-es kategóriát a Dolan–Tincknell–Turvey hármas nyerte a Jota Sport Zytek–Nissanjával.
A GT kategóriában a Bruni–Vilander–Fisichella trió jóvoltából Ferrari győzelem született.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: