A WTCC két rangidőse, Gabriele Tarquini és Tom Coronel is nullázással kezdte az idényt: mindkét nagymenő autóját tropára törték az első versenyhétvégén. A JAS Motorsportnak és az RML-nek is újjá kellet építeni az autót, amit az év eleji alkatrészhiány is hátráltatott. De megcsinálták – elmondjuk és megmutatjuk, hogyan!
Három napja maradt a JAS Motorsportnak, hogy újjáépítse Gabriele Tarquini 2014-es versenygépét a következő versenyre. A Castrol Honda 52 éves (!) rangidőse még a marrakesi idénynyitó futam bemelegítő edzésén kapott egy brutális maflást, amikor Gianni Morbidelli (Münnich Chevrolet) elfékezte magát, és oldalról belerongyolt a pálya széléről visszatérni igyekvő olasz kocsijába.
https://www.youtube.com/watch?v=dxfYdLp_nR8
Morbidelli belerongyol Tarquini Hondájába Marrakesben – videó
Tarquini Civicjének nemcsak a teljes bal oldala tört össze, de a bukókeret és a padlólemez is megsérült. Veszélyes lett volna eldeformált futóművel versenyezni, ezért Gabriele nem állt rajthoz Marrakesben az első két futamon.
A Honda marketingesei viszont meglátták a lehetőséget, és versenyt hirdetettek – az idő ellen. A „The Race to Race“ („Verseny, hogy versenyezhessünk“) nevű kampályban fotókkal dokumentálták az újjáépítés minden fázisát. A JAS-os srácoknak 3 napjuk maradt, hogy versenykész állapotba hozzák Tarquini kocsiját – és sikerült! Az „öreg Hókuszpók“ – ahogy Zengő Zoltán csapata viccesen nevezi hondás kollégájukat – a következő hétvégén ott volt Le Castellet-ben, és megszerezte a Castrol Honda idei első dobogóját az újjáépített Civickel. Mindezt a 200. WTCC futamán!
Pórul járt Tom Coronel is, aki a marokkói második futam rajtjánál akaszkodott össze Mehdi Bennanival. A pole-ból induló holland és a helyi menő csávó előbb kígyót-békát kiabált egymásra, a másikat hibáztatva a karambolért, de összeborulás lett a vége.
Coronel és Bennani randevúja a rajt után Marrakesben – videó
Coronel Kapitány RML Chevrolet-je annyira összetört, hogy vissza kellett vinni a Cruze-okat építő RML wellingboroughi bázisára. A Kapitány kénytelen volt kihagyni a franciaországi versenyhétvégét, sőt, úgy néz ki, a Hungaroringen is csak szombaton vezetheti először a drágáját.
„Azon kívül, hogy a srácoknak rengeteget kellett dolgozniuk az autón, az is gondot okozott, hogy ilyenkor, év elején még alig vannak tartalék alkatrészek“ – mondja Coronel. „Az RML-es srácok kiváló munkát végeztek, de utána át kellett szállítanunk a kocsit Milánóba, hogy a ROAL-os srácok újrakalibrálják a futóművét. Valószínű, hogy a Hungaroringen nem érünk oda a szabadedzésekre. Izgalmas lesz, hogy csak a kvalifikáción ülhetek először a Cruze-ba!“
Coronel Chevy Cruze-a tatarozás közben, az RML műhelyében. Vajon ideér a Hungaroringre?
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: