RallyCaféMagazin

Tarolt a Citroën az időmérőn – Michelisz futóműhiba miatt csak a 12. helyről rajtolhat

Michelisz Norbi nem ilyen időmérő edzésről álmodott. Szerette volna egy újabb nagyszerű eredménnyel – mondjuk az első két rajtsor valamelyikébe kerüléssel – megörvendeztetni a nevét skandáló közönséget a Hungaroringen. De a technika közbeszólt. A pole pozíció sorsát megint a Citroën pilótái döntötték el egymás között, a legjobb hondás Tiago Monteiro lett, a negyedik helyen.

Yvan Muller idei első pole pozícióját szerezte meg (önerőből) a Hungaroringen

Yvan Muller idei első pole pozícióját szerezte meg (önerőből) a Hungaroringen

Mit nekünk plusz 60 kiló? Hála az FIA súlykompenzációs rendszerének, a Citroënek pontosan ennyivel nyomnak többet a mérlegen, mint a Hondák, a Chevyk vagy a Ladák. Mégsem tudta senki megszorongatni az Yvan Muller, José María López, Sébastien Loeb triumvirátust a Hungaroringen. Az időmérő edzés első szakaszában López hét századdal verte a négyszeres világbajnokot, majd a Q2-ben Gabriele Tarquini rakta össze legjobban a körét, megelőzve Lópezt, Monteirót (Honda), Mullert és Loeböt.

A Castrol Honda olasz veteránja azonban a Q3-ban már nem sok vizet zavart (egyébként is elrontotta a gyorskörét), így a Citroën menői egymás között meccselték le a pole pozíciót. Muller 1:48,727 perces körére Loeb csak 1:49,113-mal tudott válaszolni, amikor jött José Maria López. Az argentin csodagyerek kéttizedes mínuszt tolt maga előtt, de bámulatos utolsó szektorának köszönhetően a végére 4 század másodpercre faragta le a lemaradását! Monteiro szerezte meg a negyedik rajtkockát, Tarquini az ötödiket, de ennek a hondás (fél)sikernek a magyar WTCC-rajngók már nem örültek. Ők csakis “Nóóóóórbit” várták a Q3-ba, és ha csak a köridőket és a potenciális javulást nézzük, nem is lett volna gyorsabb Civic-pilóta Hímesháza hősénél.

C36A6940

Tiago Monteiro volt a Honda legjobbja a kvalifikáción, a negyedik hellyel

 

A Zengő Motorsport magyarja edzésről edzésre javult, egyre inkább összeforrt a Civic WTCC-vel. López és Muller Citroënjei mögött, a harmadik idővel (1:49,421) jutott tovább a kvalifikáció első szakaszából, és az első megkezdett Q2-es körében csak két tized volt a hátránya a vezető Lópezhez képest. De ekkor a Mansell-kanyarban a Civic orra hirtelen kitört, a sikánt pedig egyáltalán nem tudta bevenni vele Norbi.

 

Michelisznek az első futómű hibájából félbe kellett szakítania az időmérőt. Pedig olyan jól indult...

Michelisz Norbinak az első futómű hibájából félbe kellett szakítania az időmérőt. Pedig minden olyan jól indult…

 

Az autó jobb elejében „elment“ vagy a lengőkar, vagy a kormányösszekötő. Amikor a szerelőim jelezték, hogy nincs tovább, igazából nem is érdekelt tovább, hogy melyik a kettő közül. Nem volt ennek semmilyen előjele, és azért is érthetetlen, mert éppen a 4-es kanyarban, a Mansellben ‘ment el’ a futómű, ahol a rázókövek kifejezetten laposak. Ott ráadásul a bal első futómű kapja a terhelést, ezért is érthetetlen, miért a jobb felfüggesztés felől jött a füst később, a sikánnál“ – mondta láthatóan szomorúan Norbi. De azért megpróbált erős maradni.

Ez a 12. rajthely még nem a világ vége, hiszen a versenyek csak vasárnap lesznek. De ha az ember nincs benne az első 10-ben az időmérőn Mogyoródon, akkor azért kisebb csodára van szükség a pontszerzéshez“.

FIA WTCC, Hungaroring. Az időmérő edzés végeredménye:

1. Yvan MULLER           Citroen C-Elysée 1:48,727
2. José María LÓPEZ    Citroen C-Elysée 1:48,761
3. Sébastien LOEB         Citroen C-Elysée 1:49,113
4. Tiago MONTEIRO    Honda Civic 1:49,166
5. Gabriele TARQUINI Honda Civic 1:50,576
6. Mehdi BENNANI      Honda Civic 1:49,745
…12. Michelisz Norbert  Honda Civic  idő nélkül

C36A7163 Mich_6455 C36A7152 C36A7246

_MG_5944 C36A6267

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!