Michelisz Norbi nem ilyen időmérő edzésről álmodott. Szerette volna egy újabb nagyszerű eredménnyel – mondjuk az első két rajtsor valamelyikébe kerüléssel – megörvendeztetni a nevét skandáló közönséget a Hungaroringen. De a technika közbeszólt. A pole pozíció sorsát megint a Citroën pilótái döntötték el egymás között, a legjobb hondás Tiago Monteiro lett, a negyedik helyen.
Mit nekünk plusz 60 kiló? Hála az FIA súlykompenzációs rendszerének, a Citroënek pontosan ennyivel nyomnak többet a mérlegen, mint a Hondák, a Chevyk vagy a Ladák. Mégsem tudta senki megszorongatni az Yvan Muller, José María López, Sébastien Loeb triumvirátust a Hungaroringen. Az időmérő edzés első szakaszában López hét századdal verte a négyszeres világbajnokot, majd a Q2-ben Gabriele Tarquini rakta össze legjobban a körét, megelőzve Lópezt, Monteirót (Honda), Mullert és Loeböt.
A Castrol Honda olasz veteránja azonban a Q3-ban már nem sok vizet zavart (egyébként is elrontotta a gyorskörét), így a Citroën menői egymás között meccselték le a pole pozíciót. Muller 1:48,727 perces körére Loeb csak 1:49,113-mal tudott válaszolni, amikor jött José Maria López. Az argentin csodagyerek kéttizedes mínuszt tolt maga előtt, de bámulatos utolsó szektorának köszönhetően a végére 4 század másodpercre faragta le a lemaradását! Monteiro szerezte meg a negyedik rajtkockát, Tarquini az ötödiket, de ennek a hondás (fél)sikernek a magyar WTCC-rajngók már nem örültek. Ők csakis “Nóóóóórbit” várták a Q3-ba, és ha csak a köridőket és a potenciális javulást nézzük, nem is lett volna gyorsabb Civic-pilóta Hímesháza hősénél.
A Zengő Motorsport magyarja edzésről edzésre javult, egyre inkább összeforrt a Civic WTCC-vel. López és Muller Citroënjei mögött, a harmadik idővel (1:49,421) jutott tovább a kvalifikáció első szakaszából, és az első megkezdett Q2-es körében csak két tized volt a hátránya a vezető Lópezhez képest. De ekkor a Mansell-kanyarban a Civic orra hirtelen kitört, a sikánt pedig egyáltalán nem tudta bevenni vele Norbi.
Michelisz Norbinak az első futómű hibájából félbe kellett szakítania az időmérőt. Pedig minden olyan jól indult…
„Az autó jobb elejében „elment“ vagy a lengőkar, vagy a kormányösszekötő. Amikor a szerelőim jelezték, hogy nincs tovább, igazából nem is érdekelt tovább, hogy melyik a kettő közül. Nem volt ennek semmilyen előjele, és azért is érthetetlen, mert éppen a 4-es kanyarban, a Mansellben ‘ment el’ a futómű, ahol a rázókövek kifejezetten laposak. Ott ráadásul a bal első futómű kapja a terhelést, ezért is érthetetlen, miért a jobb felfüggesztés felől jött a füst később, a sikánnál“ – mondta láthatóan szomorúan Norbi. De azért megpróbált erős maradni.
„Ez a 12. rajthely még nem a világ vége, hiszen a versenyek csak vasárnap lesznek. De ha az ember nincs benne az első 10-ben az időmérőn Mogyoródon, akkor azért kisebb csodára van szükség a pontszerzéshez“.
FIA WTCC, Hungaroring. Az időmérő edzés végeredménye:
1. Yvan MULLER Citroen C-Elysée 1:48,727
2. José María LÓPEZ Citroen C-Elysée 1:48,761
3. Sébastien LOEB Citroen C-Elysée 1:49,113
4. Tiago MONTEIRO Honda Civic 1:49,166
5. Gabriele TARQUINI Honda Civic 1:50,576
6. Mehdi BENNANI Honda Civic 1:49,745
…12. Michelisz Norbert Honda Civic idő nélkül
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: