Tarolt a Citroën az időmérőn – Michelisz futóműhiba miatt csak a 12. helyről rajtolhat

Michelisz Norbi nem ilyen időmérő edzésről álmodott. Szerette volna egy újabb nagyszerű eredménnyel – mondjuk az első két rajtsor valamelyikébe kerüléssel – megörvendeztetni a nevét skandáló közönséget a Hungaroringen. De a technika közbeszólt. A pole pozíció sorsát megint a Citroën pilótái döntötték el egymás között, a legjobb hondás Tiago Monteiro lett, a negyedik helyen.

Yvan Muller idei első pole pozícióját szerezte meg (önerőből) a Hungaroringen

Yvan Muller idei első pole pozícióját szerezte meg (önerőből) a Hungaroringen

Mit nekünk plusz 60 kiló? Hála az FIA súlykompenzációs rendszerének, a Citroënek pontosan ennyivel nyomnak többet a mérlegen, mint a Hondák, a Chevyk vagy a Ladák. Mégsem tudta senki megszorongatni az Yvan Muller, José María López, Sébastien Loeb triumvirátust a Hungaroringen. Az időmérő edzés első szakaszában López hét századdal verte a négyszeres világbajnokot, majd a Q2-ben Gabriele Tarquini rakta össze legjobban a körét, megelőzve Lópezt, Monteirót (Honda), Mullert és Loeböt.

A Castrol Honda olasz veteránja azonban a Q3-ban már nem sok vizet zavart (egyébként is elrontotta a gyorskörét), így a Citroën menői egymás között meccselték le a pole pozíciót. Muller 1:48,727 perces körére Loeb csak 1:49,113-mal tudott válaszolni, amikor jött José Maria López. Az argentin csodagyerek kéttizedes mínuszt tolt maga előtt, de bámulatos utolsó szektorának köszönhetően a végére 4 század másodpercre faragta le a lemaradását! Monteiro szerezte meg a negyedik rajtkockát, Tarquini az ötödiket, de ennek a hondás (fél)sikernek a magyar WTCC-rajngók már nem örültek. Ők csakis “Nóóóóórbit” várták a Q3-ba, és ha csak a köridőket és a potenciális javulást nézzük, nem is lett volna gyorsabb Civic-pilóta Hímesháza hősénél.

C36A6940

Tiago Monteiro volt a Honda legjobbja a kvalifikáción, a negyedik hellyel

A Zengő Motorsport magyarja edzésről edzésre javult, egyre inkább összeforrt a Civic WTCC-vel. López és Muller Citroënjei mögött, a harmadik idővel (1:49,421) jutott tovább a kvalifikáció első szakaszából, és az első megkezdett Q2-es körében csak két tized volt a hátránya a vezető Lópezhez képest. De ekkor a Mansell-kanyarban a Civic orra hirtelen kitört, a sikánt pedig egyáltalán nem tudta bevenni vele Norbi.

 

Michelisz Norbinak az első futómű hibájából félbe kellett szakítania az időmérőt. Pedig minden olyan jól indult…

Az autó jobb elejében „elment“ vagy a lengőkar, vagy a kormányösszekötő. Amikor a szerelőim jelezték, hogy nincs tovább, igazából nem is érdekelt tovább, hogy melyik a kettő közül. Nem volt ennek semmilyen előjele, és azért is érthetetlen, mert éppen a 4-es kanyarban, a Mansellben ‘ment el’ a futómű, ahol a rázókövek kifejezetten laposak. Ott ráadásul a bal első futómű kapja a terhelést, ezért is érthetetlen, miért a jobb felfüggesztés felől jött a füst később, a sikánnál“ – mondta láthatóan szomorúan Norbi. De azért megpróbált erős maradni.

Ez a 12. rajthely még nem a világ vége, hiszen a versenyek csak vasárnap lesznek. De ha az ember nincs benne az első 10-ben az időmérőn Mogyoródon, akkor azért kisebb csodára van szükség a pontszerzéshez“.

FIA WTCC, Hungaroring. Az időmérő edzés végeredménye:

1. Yvan MULLER           Citroen C-Elysée 1:48,727

2. José María LÓPEZ    Citroen C-Elysée 1:48,761

3. Sébastien LOEB         Citroen C-Elysée 1:49,113

4. Tiago MONTEIRO    Honda Civic 1:49,166

5. Gabriele TARQUINI Honda Civic 1:50,576

6. Mehdi BENNANI      Honda Civic 1:49,745

…12. Michelisz Norbert  Honda Civic  idő nélkül

Tovább a blogra »