Tom Coronelnek mázlija volt: meg tudta fogni durrdefekt felé tartó kocsiját a túraautó-világbajnokság ausztriai futamának mai tesztelésén. A WTCC pilótái attól félnek, megismétlődik a 2012-ben már átélt gumimizéria a szupergyors Salzburgringen.
“Bárcsak ilyen könnyű lenne megfogni egy defektes autót is!” – gondolja Tom Coronel, akit ma lassú defekt állított meg
A WTCC idei ötödik fordulójának pénteki tesztelésén Tom Coronel (lassú)defektet kapott, vissza sem tudott menni a depóba. A ROAL Motorsport holland veteránja meg tudott állni, mielőtt felrobbant volna a gumi, de sem ő, sem a vetélytársai nem nyugodtak meg. Egy durrdefekt könnyen súlyos balesethez vezethet a szupergyors, nyújtott kanyarokkal tarkított Salzburgringen, ahol főleg a bal első kerekek kapnak nagy terhelést.
„Nincs ez jól…“ – mormogta maga elé Coronel Kapitány. „Még nem is voltunk a határértéken a guminyomással.“ A tréninget a defektveszély miatt végül piros zászlóval intették le. A WTCC gumiszállítója, a Yokohama mérnökei jelenleg vizsgálják, vajon konstrukciós hiba okozta-e Coronel balesetét.
Két évvel ezelőtt a összesen hét durrdefekt történt a WTCC ausztriai hétvégéjén, jellemzően a bal első gumikkal. A gumimizéria akkor nem kerülte el a világbajnok Chevrolet gyári pilótáit, Yvan Mullert, Rob Huffot és Alan Menut sem.
Rob Huff Chevrolet-je vezető helyen kapott végzetes defektet a 2012-es második futamon, a Salzburgringen
A mai teszten egyébként ismét egy Citroen, a vb-éllovas José María López futotta meg a legjobb időt 1:23,101 perccel. Az argentin mögött Hugo Valente (Chevrolet) végzett 27 ezredes lemaradással, megelőzve Mehdi Bennanit (Honda Civic), Yvan Mullert (Citroen Racing) és Tiago Monteirót. A másik Castrol Honda – Gabriele Tarquinivel a volánnál – a szervokormány hibája miatt szintén megállt a pálya szélén. A Zengő Motorsport magyar reménysége, Michelisz Norbert a 8. időt futotta, legjobb köre (1:23,784) 0,683 másodperccel maradt el López legjobb idejétől.
A pénteki teszten egyébként 16 versenyző szárnyalta túl Muller 2013-as pole pozíciót érő idejét, ami sokat elárul arról, mennyit gyorsultak a TC1-es versenygépek az új aerodinamikai- és motorszabályok miatt.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: