RallyCaféMagazin

DTM: Wittmann nyert, Spengler parádézott a Hungaroringen

Marco Wittmann rajt-cél győzelme alapján akár unalmasnak is gondolhatnánk a DTM hungaroringi futamát – pedig nem volt az! Timo Glock óriásit csatázott az Audi legjobbjaival, Molinával és Mortarával a dobogóért, de a hajrában Bruno Spengler úgy vágott át a fél mezőnyön, mint kés a vajon. Vasárnap az is kiderült, hogy igenis édekli a magyarokat a DTM: 25 ezren látogattak ki Mogyoródra.

DTM-start a Hungaroringen, 26 év után először. A versenyre 25 ezren voltak kíváncsiak

DTM-start a Hungaroringen, 26 év után először. A versenyre 25 ezren voltak kíváncsiak (Fotók: DTM Media)

Marco Wittmann rajt-cél győzelmével ért véget a Német Túraautó Bajnokság idei harmadik futama a Hungaroringen. Az RMG BMW csapat fiatal pilótája hibátlan versenyt teljesített, ez évi második diadalát aratta, ezzel megerősítette vezető pozícióját a bajnokságban.

Nem volt olyan könnyű, amilyennek kívülről látszott! Kulcsfontosságú volt, hogy jól rajtoljak, aztán igyekeztem egy kis előnyt kiépíteni, ami sikerült is. A kerékcserém előtt 4-5 másodperces előnyre tettem szert, de a DTM-ben sosem lehet tudni, hogy valakinek hogy válnak be a végére feltett lágyabb gumik, ezért egy pillanatra sem dőlhettem hátra“ – mondta a 25 éves fürthi autós.

Lehet, hogy kívülről szuper-kimértnek tűnök két győzelem után, pedig ez nem így van: a leintés után még visítottam is a bukósisak alatt. Nagy megkönnyebbülés volt látni a kockás zászlót. Egyelőre nem gondolok arra, hogy vezetem a bajnokságot, talán ezért tűnök ennyire nyugodtnak. Ma este nagyot bulizunk a csapattal Budapesten, az biztos!“ – tette hozzá a bajnoki éllovas.

Marco Wittmann (25) idén már két futamot nyert a BMW-vel, ezért vezeti a bajnoki pontversenyt

Marco Wittmann (25) idén már két futamot nyert a BMW-vel, ezért vezeti a bajnoki pontversenyt

DTM-1401628235
Miguel Molina
rághatta a kefét: a harmadik rajthelyről nyolcadiknak esett vissza a rajt után! De az idei szezont nagyon erősen kezdő spanyol már az első körben visszaszerzett négy pozíciót – még, hogy a Hungaroringen nem lehet előzni… Az Audi legjobbja a 12. körben szépen kifékezte Da Costa BMW-jét a célegyenes végén, visszaszerezve a harmadik helyet. A futam első felének legizgalmasabb jelenetét Timo Glockkal együtt mutatták be a 18. körben. Molina addig űzte, hajtotta az egykori F1-es pilótát – az Audi és a BMW össze is koccant a 2-es kanyar bejáratánál – amíg kiszorította a németet, és belső íven átvette a 2. pozíciót.

Molina Wittmannal, Glockkal, Edoardo Mortarával, Da Costával, Rockenfellerrel és Wickensszel egy időben állt ki kerékcserére a 19. körben, majd visszatérve meg tudta tartani második helyét a német mögött. A spanyol végül teljesen megérdemelten hozta be a dobogó második fokára az Audi RS5 DTM-et.

Molina Audi RS5 DTM-je nemcsak gyors, de a mezőny egyik legszebb versenyautója is

Molina Audi RS5 DTM-je nemcsak gyors, de a mezőny egyik legszebb versenyautója is

DTM-1401628135
Az volt a célunk, hogy a lehető legtöbb pontot behozzuk Wittmannon és a BMW-n. Ez most nem sikerült, de így is nagyon örülök a csapat sikerének, remek autót adtak alám. Azt hittem, megszorongathatom Marcót az egyes etapok, különösen a második, kemény gumis etap végén, de elegendő tartaléka maradt“ – értékelt Miguel. „Nem tudom, mitől megy hirtelen minden ilyen jól az idén. Az biztos, hogy valami megváltozott: sokkal jobban érzem magam az autóban, jobban együtt tudok dolgozni a mérnökeimmel. Talán ez lehet a remek szezonkezdésünk oka“ – tette hozzá a spanyol.

Timo Glocknak sokáig kinézett a dobogó alsó foka, a német nagyot csatázott Mortarával a 3. helyért. A BMW és az Audi többször összekoccant, de egyik autónak sem esett baja, és különben is, a test test elleni csata belefér a túraautózásban. A végén azonban mindketten tehetetlenek voltak Bruno Spenglerrel szemben, aki frissebb lágy abroncsain úgy szelte át magát a mezőnyön, mint kés a vajon. A Schnitzer BMW kanadai pilótája a 25. körtől kezdve egy ideig 2-3 másodperccel gyorsabb rundokat futott, mint az előtte autózók – beleértve a vezető Wittmannt is –, de a kanadai stratégiai előnye az utolsó öt körre érett be igazán. Négy fordulóval a vége előtt levadászta Rockenfellert, majd Da Costát és Mortarát is faképnél hagyta. Sajt bevallása szerint ez volt élete egyik legjobb versenye.

Mortara és Glock nagyot csatázott a 3. helyért. Kétszer ütköztek, az olasz visszaengedte a pozíciót, majd újból megelőzte a németet

Mortara és Glock nagyot csatázott a 3. helyért. Kétszer ütköztek, az olasz visszaengedte, majd újból megelőzte a németet

Bruno Spengler óriásit versenyzett a Hungaroringen, a 9. rajthelyről hozta be a dobogóra a Schnitzer BMW-t

Bruno Spengler óriásit versenyzett a Hungaroringen, a 9. rajthelyről hozta be a dobogóra a Schnitzer BMW-t

Versenyzői szempontból óriási élmény ezen a pályán vezetni! Tegnap, az időmérőn voltak gondjaink, de ma nagyszerűen működött a kocsi. Keményen dolgoztunk rajta a mérnökökkel, nem adtuk fel és íme, a dobogón végeztünk, meg lett az eredménye“ – áradozott Spengler, akinek ez az első dobogója idén. „Amikor az ember keményen nyomja, de nem látja maga előtt a vetélytársakat, nem sokat agyal rajta, vajon kibírja-e a futam végéig. De amikor látod a többieket magad előtt, és tudod, hogy gyorsabb vagy náluk, elkezdesz dilemmázni: vajon megéri-e kockáztatni, vagy jobb beérni a biztos pontokkal? Egyensúlyozni kell az adrenalin és az eszed között, ami ilyen helyzetben nem mindig egyszerű“ – mondta mosolyogva Bruno.

Robert Wickens sokáig a hetedik helyet őrizte a "reménytelen" Mercedesszel, végül 11. lett

Robert Wickens sokáig a hetedik helyet őrizte a “reménytelen” Mercedesszel, végül 11. lett

A másik kanadai, Robert Wickens is jól versenyzett az egyesek által előre leírt AMG Mercedes C-osztállyal. Wickens álomrajtot fogott a 17. helyről, az első kört tizedikként zárta, majd egészen a hetedik pozícióig jött előre. Ekkor elkoptak a gumijai, és a verseny utolsó harmadában visszacsúszott a 11. helyre – de így is a háromágú csillagosok legjobbja lett. Egészen jó tempót tudtam menni a C-osztállyal, az előttem haladó autók sokkal jobban szenvedtek a kopott gumikon. Sokkal magabiztosabb vagyok, jobban érzem magam az autóban idén, mint tavaly, és biztos vagyok benne, hogy ennek előbb-utóbb meglesz az eredménye“ – mondta Wickens.

DTM-1401628673
DTM Hungaroring, 2014/3. futam

A 41 körös verseny végeredménye:

  1. WITTMANN (D) BMW M4 DTM    1:08:35,291 óra (157,130 km/h átlag)

  2. MOLINA (SPA) Audi RS5 DTM          + 6,615 mp.h.

  3. SPENGLER (CDN) BMW M4 DTM   + 21,842“

  4. MORTARA (ITA) Audi RS5 DTM      + 29,960“

  5. TAMBAY (FRA) Audi RS5 DTM         + 30,112“

  6. MARTIN (BEL) BMW M4 DTM         + 30,357“

  7. GREEN (GB) Audi RS5 DTM              + 34,403“

  8. Da COSTA (POR) BMW M4 DTM     + 34,560“

  9. EKSTRÖM (S) Audi RS5 DTM            + 34,826“

  10. ROCKENFELLER (D) Audi RS5 DTM + 36,017“

A DTM bajnokság állása 3 futam után:

1. Wittmann (BMW), 50 pont – 2. Rockenfeller (Audi), 31 pont – 3. Mortara (Audi), 27 pont – 4. Molina (Audi) és Tambay (Audi), 26-26 pont – 6. Vietoris (Mercedes), 25 pont – 7. Spengler (BMW), 23 pont – 8. Ekström (Audi), 20 pont – 9. Farfus (BMW), 14 pont – Di Resta (Mercedes), 12 pont.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!