RallyCaféMagazin

Gyanús csend a DTM-fejlesztések körül: összefogás a Mercedes megmentéséért?

Szerdán, június 4-én ült össze a DTM három gyártója és a sorozatot irányító ITR, hogy megvitassák a 2015 végéig érvényes szabályok befagyasztását. A fejlesztések betiltása végzetes hatással lehet az idén gyengélkedő Mercedesre nézve, a svábok szénája ugyanis nagyon rosszul áll. Az érintettek szerda óta hallgatnak a megbeszélés eredményéről…

Robert Wickens sokáig a hetedik helyet őrizte a "reménytelen" Mercedesszel, végül 11. lett

Robert Wickens sokáig a hetedik helyet őrizte a Hungaroringen – végül 11. lett

A DTM csupán három gyártóval sokkal esendőbb, mint a Formula-1 a tizenkét csapatával. Ha valaki a DTM-mezőny hátuljában poroszkál, mindig a bajnokság egészét veszélyezteti“ – jelentette ki Dieter Gass. Az Audi DTM-főnöke ezzel arra utalt, hogy egyik riválisuk, a Mercedes válságban van, és ha nem sikerül versenyképes szintre hozni az AMG C-osztályokat, fennáll a veszélye, hogy az untertürkheimi gyártó rövid úton kivonul a Német Túraautó Bajnokságból.

A DTM három gyártója, az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz ezen a héten szerdán ült össze a sorozatot szervező ITR, valamint a Német Motorsport-szövetség (DMSB) képviselőivel, hogy döntsenek a fejlesztések befagyasztásáról. Ha elfogadják az előirányzatot, akkor a 2015-ös szezon végéig csak apróságokat lehet módosítani a bajnokságban résztvevő autókon. Ha nem, akkor a Mercedesnek nyert ügye van: időt nyer arra, hogy lépésről lépésre behozza a lemaradását a BMW-hez és az Audihoz képest.

De Christian Vietoris nagy meglepetésre nyerni tudott Oscherslebenben, az esőnek köszönhetően

Christian Vietoris meglepetésre nyerni tudott Oscherslebenben a Mercivel, az esőnek köszönhetően

A 2014-es idény első három futamából kettőt a BMW nyert meg Marco Wittmann révén, Oscherslebenben viszont Christian Vietoris diadalmaskodott. A Mercedes-pilóta sikeréért azonban csak a rendkívüli körülmények – eső, két safety car – adnak magyarázatot. A Mercedes AMG C-Coupék ugyanis normál körülmények között körönként 1 másodperccel lassabbak, mint a konkurencia autói.

A kocsi alapvetően nem rossz, de vannak bizonyos elemek, amelyeknek össze kell játszaniuk ahhoz, hogy igazán gyorsak legyünk“ – jelentette ki a Mercedes kommunikációs igazgatója, Wolfgang Schattling a Hungaroringen. „Ha a levegő és a pálya hőmérséklete passzol, akkor a C-osztály kifogástalanul működik. Ha viszont a kettő közül az egyik nem stimmel, egykettőre a semmi közepén találjuk magunkat.“ A Hungaroringen Robert Wickens tartotta a magasba a Mercedes zászlaját: a kanadai sokáig a hetedik helyen haladt, biztos pontszerzőnek tűnt, egészen addig, amíg el nem koptak a gumijai. Wickens végül a 11. helyen ért célba, éppen hogy lecsúszott a pontszerzésről.

Wolfgang Schattling több mint 20 éve felel a Mercedes Motorsport kommunikációjáért

Wolfgang Schattling több mint 20 éve felel a Mercedes Motorsport kommunikációjáért

A szabadedzésen egy szuper autó volt alattam. Az időmérőn aztán megváltoztak a hőmérsékleti viszonyok, és egy teljesen idegen autóban találtam magamat“ – értékelt Wickens, aki a 17. rajtkockát szerezte meg. „Még nem értjük teljesen az autó viselkedését, pedig ez alapfeltétele annak, hogy el tudjuk végezni a szükséges finomhangolásokat“ – tette hozzá a kanadai versenyző.

A Mercedes DTM-csapata a hockenheimi idénynyitó után kirúgta addigi főtervezőjét, Gerhard Ungart. Azóta helyettese, Norbert Hügl vezeti az AMG C-Klasse fejlesztéseit.

Furcsa, hogy a június 4-i megbeszélés óta hivatalosan semmiféle információ nem szivárgott ki arról, vajon megegyeztek-e a fejlesztések 2015 végégi tartó befagyasztásáról a sorozat résztvevői. Ez alapján az szűrhető le, hogy a konkurenciának – az Audinak és a BMW-nek – éppen annyira érdeke egy erős Mercedes részvétele, mint amennyire a Német Túraautó Bajnokságnak.

Ez a hallgatás remek példa arra is, hogy a DTM-ben az ellenfelek is össze tudnak fogni a hosszabb távú, közös siker érdekében.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!