Szerdán, június 4-én ült össze a DTM három gyártója és a sorozatot irányító ITR, hogy megvitassák a 2015 végéig érvényes szabályok befagyasztását. A fejlesztések betiltása végzetes hatással lehet az idén gyengélkedő Mercedesre nézve, a svábok szénája ugyanis nagyon rosszul áll. Az érintettek szerda óta hallgatnak a megbeszélés eredményéről…
„A DTM csupán három gyártóval sokkal esendőbb, mint a Formula-1 a tizenkét csapatával. Ha valaki a DTM-mezőny hátuljában poroszkál, mindig a bajnokság egészét veszélyezteti“ – jelentette ki Dieter Gass. Az Audi DTM-főnöke ezzel arra utalt, hogy egyik riválisuk, a Mercedes válságban van, és ha nem sikerül versenyképes szintre hozni az AMG C-osztályokat, fennáll a veszélye, hogy az untertürkheimi gyártó rövid úton kivonul a Német Túraautó Bajnokságból.
A DTM három gyártója, az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz ezen a héten szerdán ült össze a sorozatot szervező ITR, valamint a Német Motorsport-szövetség (DMSB) képviselőivel, hogy döntsenek a fejlesztések befagyasztásáról. Ha elfogadják az előirányzatot, akkor a 2015-ös szezon végéig csak apróságokat lehet módosítani a bajnokságban résztvevő autókon. Ha nem, akkor a Mercedesnek nyert ügye van: időt nyer arra, hogy lépésről lépésre behozza a lemaradását a BMW-hez és az Audihoz képest.
A 2014-es idény első három futamából kettőt a BMW nyert meg Marco Wittmann révén, Oscherslebenben viszont Christian Vietoris diadalmaskodott. A Mercedes-pilóta sikeréért azonban csak a rendkívüli körülmények – eső, két safety car – adnak magyarázatot. A Mercedes AMG C-Coupék ugyanis normál körülmények között körönként 1 másodperccel lassabbak, mint a konkurencia autói.
„A kocsi alapvetően nem rossz, de vannak bizonyos elemek, amelyeknek össze kell játszaniuk ahhoz, hogy igazán gyorsak legyünk“ – jelentette ki a Mercedes kommunikációs igazgatója, Wolfgang Schattling a Hungaroringen. „Ha a levegő és a pálya hőmérséklete passzol, akkor a C-osztály kifogástalanul működik. Ha viszont a kettő közül az egyik nem stimmel, egykettőre a semmi közepén találjuk magunkat.“ A Hungaroringen Robert Wickens tartotta a magasba a Mercedes zászlaját: a kanadai sokáig a hetedik helyen haladt, biztos pontszerzőnek tűnt, egészen addig, amíg el nem koptak a gumijai. Wickens végül a 11. helyen ért célba, éppen hogy lecsúszott a pontszerzésről.
„A szabadedzésen egy szuper autó volt alattam. Az időmérőn aztán megváltoztak a hőmérsékleti viszonyok, és egy teljesen idegen autóban találtam magamat“ – értékelt Wickens, aki a 17. rajtkockát szerezte meg. „Még nem értjük teljesen az autó viselkedését, pedig ez alapfeltétele annak, hogy el tudjuk végezni a szükséges finomhangolásokat“ – tette hozzá a kanadai versenyző.
A Mercedes DTM-csapata a hockenheimi idénynyitó után kirúgta addigi főtervezőjét, Gerhard Ungart. Azóta helyettese, Norbert Hügl vezeti az AMG C-Klasse fejlesztéseit.
Furcsa, hogy a június 4-i megbeszélés óta hivatalosan semmiféle információ nem szivárgott ki arról, vajon megegyeztek-e a fejlesztések 2015 végégi tartó befagyasztásáról a sorozat résztvevői. Ez alapján az szűrhető le, hogy a konkurenciának – az Audinak és a BMW-nek – éppen annyira érdeke egy erős Mercedes részvétele, mint amennyire a Német Túraautó Bajnokságnak.
Ez a hallgatás remek példa arra is, hogy a DTM-ben az ellenfelek is össze tudnak fogni a hosszabb távú, közös siker érdekében.