Az idény egyik legizgalmasabb WTCC-s kvalifikációján José María López szerezte meg a pole pozíciót a két Castrol Honda-pilóta, Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro előtt. Yvan Muller nem jutott tovább a Q3-ba, Michelisz Norbert a kormányszervo hibája ellenére megszerezte a nyolcadik rajthelyet.
A 2014-es túraautó-világbajnoki idény talán legizgalmasabb kvalifikációját rendezték meg szombaton a Moscow Raceway-n. Tiago Monteiro 1:39,166-os körrel állította fel a mércét az időmérő edzés utolsó szakaszában (Q3), de a Castrol Honda portugál menőjét csapattársa, Gabriele Tarquini letaszította a trónról (1:38,877). A végére a Citroën világbajnoki éllovasa, José María López maradt, aki a legjobb köridőn minden szektorban javítva 1:38,651 percen állította meg az órát, ezzel megszerezte ez évi harmadik pole pozícióját.
„Nagyon nehéz ez a pálya, bevallom, sokat szenvedtem a szabadedzéseken“ – ismerte el Pechito. „Figyeltem a csapattársaimat, főleg Yvan Mullert és arra gondoltam: ilyen sokat számít a tapasztalat. De tudom, hogy ez a normális, ezért igyekeztem tanulni tőle. Az időmérő edzésre megjött az önbizalmam, bíztam az autóban is. A túraautózásban száz dolog van, ami elromolhat, ezért nagyon észnél kell lennünk, amikor vezetünk, főleg az időmérő edzésen. Köszönet a csapatnak a remek autóért, jöhet a verseny!“
Michelisz harca a rossz szervokormánnyal – Zengő videó:
Yvan Muller egyébként már a Q2 végén sietősen távozott a pályáról, miután Monteiro az utolsó másodperceiben kiszorította a továbbjutó ötösből. Idén ez volt a második alkalom, hogy a négyszeres világbajnok francia nem tjutot tovább a Q3-ba. Sébastien Loeb bekerült ugyan a fináléba, de 1:38,651 perces körével csak Tom Chiltont (ROAL Chevrolet) tudta megelőzni, a francia a negyedik helyről indulhat holnap.
Michelisz Norbert és a Zengő-féle Honda Civic a középmezőny első feléhez tartozott. A köridői meg az, hogy a két gyári Honda-pilótán kívül Mehdi Bennani is megelőzte az időmérőn, arra utalt, hogy a Hondával valami nem tökéletes. Norbi elmondása szerint a szervokormány a Q1-ben időnként, a Q2-ben aztán végleg felmondta a szolgálatot, alig tudta kormányozni a kocsit. Ennek ellenére a Q2-ben a 8. edzésidőt futotta a magyar fiú, ami azt jelenti, hogy a második futamot a második sorból – a 3. helyről – kezdheti meg vasárnap.
Kellemes meglepetést keltett gyorsaságával a Citroën negyedik pilótája, a Moszkvában bemutatkozó Ma Csing-Hua. Az egykori HRT F1-es pilóta biztató szektoridőket futott a C-Elysée-vel, végül a kilencedik rajthelyet harcolta ki. Hugo Valente lett a tizedik a kvalifikáción, ami azt jelenti, hogy a francia autós rajtolhat a pole pozícióból majd a második futamon.
FIA WTCC, Moszkva, Moscow Raceway.
Az időmérő edzés végeredménye:
-
LÓPEZ (ARG) Citroën C-Elysée 1:38,651
-
TARQUINI (ITA) Castrol HONDA Civic 1:38,877
-
MONTEIRO (POR) Castrol HONDA Civic 1:39,166
-
LOEB (FRA) Citroën C-Elysée 1:39,580
-
CHILTON (GB) ROAL Chevrolet Cruze 1:39,698
-
MULLER (FRA) Citroën C-Elysée 1:39,575
-
BENNANI (MOR) ProTeam HONDA Civic 1:39,715
-
MICHELISZ (H) Zengő HONDA Civic 1:40,001
-
CSING-HUA (CHN) Citroën C-Elysée 1:40,092
-
VALENTE (FRA) Campos Chevrolet Cruze 1:40,312
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: