Kettős Citroën-siker született Moszkvában, José María López és az újonc Ma Csing-Hua révén. Utóbbi a WTCC történetének első kínai futamgyőztese lett. Michelisz Norbert számára mindkét futam balszerencsésen alakult: az elsőn kilencedik lett, a másodikon a győzelemre is esélyes volt, de végül csak hetedikként intették le.
Az első futamon a pontversenyben is vezető López indult az élről, és sima rajt után könnyű rajt-cél győzelmet aratott. Csapattársai közül Sébastien Loeb alulmaradt a Gabriele Tarquini (Honda) ellen vívott csatában, a francia minimális hátránnyal, harmadiknak hozta be a C-Elyséet-t. Yvan Mullert Bennani hátulról meglökte az első kanyarban, de a francia bravúrosan megfogta a kitörni készülő autót, visszarántotta egyenesbe, végül negyedikként intették le.
Lökdösődtek rendesen a gyári Honda-pilóták is. Tiago Monteiro rögtön a rajt után nekiment Tarquini lökhárítójának, de az olaszt ez sem zökkentette ki a ritmusából. A versenyt Loeb támadásaival szemben végig védekezve szerezte meg idei második dobogós helyezését. Monteiro továbbra is hebehurgyán vezetett: a 4. körben elrontott egy kanyart, ekkor ment el mellette Loeb, Tom Chilton és Muller, majd Ma Csing-Hua is. A portugál éppen Michelisz Norbi elé tért vissza, igyekezett összekapni magát, de közben feltartotta a magyart.
Michelisznek a 4. körtől Tom Coronel támadásai okoztak fejfájást. A Zengő Motorsport magyarja négy körön keresztül derekasan állta a sarat az erősebb motorral felszerelt Chevy Cruze-zal szemben, akkor azonban meg kellett adnia magát. Norbit végül kilencedikként intették le, a Ladával hazai pályán pontot szerző Rob Huff előtt.
Hugo Valente elvileg megszerezte a pole pozíciót a második futamra, ám a francia rajthoz állása kérdésessé vált, amikor saját csapattársa, Dusan Borkovič egy elfékezésnél megtorpedózta a Cruze hátsó fertályát. A Campos csapat szerelői a 15 perces szervizidőszakban lázasan dolgoztak, hogy versenykész állapotba hozzák Valente kocsiját (még a rajtrácson is hegesztették a sérült hátsó futóművet), a nagy igyekezet azonban visszaütött.
Valente megtartotta a vezetést a rajt után, mögé a Csing-Huát állva hagyó Michelisz sorolt be másodiknak. A versenybíróság azonban a második körben jelezte a Campos csapatnak, hogy időn túl szervizelték a kocsit a rajtrácson, ezért a franciának ki kellett állnia egy áthajtásos büntetésre, amit a 6. körben tett meg.
Ekkor elvileg Michelisz vehette volna át a vezetést, de a Ma folyamatos támadásait éppen ekkor tudta előzéssel befejezni. A kínai a hetedik körben az élre állt és többé vissza sem nézett, megszerezte a világ legnépesebb országának első győzelmét a WTCC-ben. Hogy minden rendben van-e a sorozattal, a lebonyolítási rendszerrel, ha egy újonc rögtön futamot tud nyerni egy jó autóval, az már más lapra tartozik…
Yvan Muller szép előzésekkel jött fel másodiknak, és az ezért kapott 18 pont különösen értékes számára. Márkatársa és bajnoki riválisa, López ugyanis már az első körben a verseny feladására kényszerült, miután elromlott a Citroën C-Elysée váltója. Muller ezzel 41 pontra faragta le a hátrányát az argentinhoz képest, és hét ponttal áll Loeb előtt, aki helyenként túlzott agresszivitással harcolta ki az ötödik helyet Moszkvában.
Technikai hiba fektette két vállra a Castrol Hondákat a második futamon: előbb Tarquini hajtott a garázsba a 6. körben, majd a 12. fordulóban Monteiro autója állt meg a pálya szélén. Az olasz kiállásához a kormánymű, a portugáléhoz elektronikus hiba vezetett. Mehdi Bennani autója tökéletesen működött – a marokkói megszerezte ez évi első dobogóját – Michelisz Norbié viszont nem. Három körrel a leintés előtt a magyar még a 3. helyet őrizte, de a végére (valószínűleg a menet közben elállítódott futómű miatt) teljesen elkoptak a gumijai, és az utolsó kanyarban két pozíciót veszítve csak hetedikként ért célba.
“Nem vagyok csalódott. Az autó képességének felső határán vezettem, nem tehettem többet. Nem tudtam utolérni az előttem haladókat, sem megvédeni a pozíciómat” – mondta Norbi a verseny után.
A túraautó-világbajnokság következő fordulóját Belgiumban, Spa-Francorchamps-ban rendezik meg június 21-22-én.
FIA WTCC Moszkva.
Az 1. futam végeredménye:
LÓPEZ (ARG) Citroën C-Elysée 27:05,120 perc
TARQUINI (ITA) Castrol Honda Civic + 3,170 mp.h.
LOEB (FRA) Citroën C-Elysée + 3,425“
MULLER (FRA) Citroën C-Elysée + 5,902“
CHILTON (GB) ROAL Chevrolet Cruze + 6,816“
MA (CHN) Citroën C-Elysée + 7,505“
MONTEIRO (POR) Castrol Honda Civic + 13,099“
CORONEL (NL) ROAL Chevrolet Cruze + 15,061“
MICHELISZ (H) Zengő Honda Civic + 24,766“
HUFF (GB) LADA Granta Sport + 27,754“
A 2. futam végeredménye:
MA (CHN) Citroën C-Elysée 27:11,310 perc
MULLER (FRA) Citroën C-Elysée + 1,261 mp.h.
BENNANI (MAR) ProTeam Honda Civic + 12,252“
CORONEL (NL) ROAL Chevrolet Cruze + 12,424“
LOEB (FRA) Citroën C-Elysée + 14,725“
CHILTON (GB) ROAL Chevrolet Cruze + 14,890“
MICHELISZ (H) Zengő Honda Civic + 15,118“
MORBIDELLI (ITA) Münnich Chevrolet Cruze + 19,894“
VALENTE (FRA) Campos Chevrolet Cruze + 20,157“
MÜNNICH (D) Münnich Chevrolet Cruze + 20,984“