A Peugeot új R5-ös raliautóját pár hete homologizálták le, amióta hatalmas rá a kereslet, és nem is kaphat belőle akárki. A magyar TRT műhely a Peugeot Sport kiemelt partnere, így juthatott hozzá a 10-es alvázszámú karosszériához, amelyből itthon építették meg az autót.
„Kétféleképpen lehet 208 T16-oshoz hozzájutni, vagy Párizsban a Peugeot Sportnál építed meg az autót, vagy pedig megveszel egy kittet és otthon összerakod” – mondta Tagai Tamás, a TRT igazgatója. „A párizsi összeszerelésnek megvan az az előnye, hogy ha bármelyik alkatrésszel megakadsz, akkor azonnal ott a segítség. Mi azonban az idő rövidsége miatt úgy döntöttünk, hogy itthon rakjuk össze az autót.”
„Ezt úgy képzeld el, hogy megveszed a karosszériát, aztán küldenek egy csomó dobozt, zacskót és ami abban van, abból kell összeraknod az autót. A kedvencem egy zacskó volt négy csavarral, és segítségképpen rá volt írva, hogy csavar. De hogy hova való, az nem.”
„A homologizációs lap és az Olaszországban összerakott autó fényképei segítettek. De elárulom, hogy sok saját csavart használtunk fel, nem mindig az eredetit.”
Az
Az R5-ös autók még nagyon újak, és egyelőre folyik a vita róluk, hogy jobbak-e, mint elődeik, a Szuper–2000-esek voltak. Turán Frigyes szerint azonban ez nem lehet kérdéses.
„Biztos vagyok benne, hogy az R5-ös jobb, mint a Szuper–2000-es” – mondta Turán. „Motorerőben úgy érzed, mintha kicsit gyenge lenne, de a futóműve és a fék sokkal fejlettebb, 6-7 km/h-val nagyobb a végsebessége, ami a magyar pályákon előny. Úgy tudnám neked megfogalmazni a két autó közti különbséget, mint egy 2005-ös és egy 2008-as WRC között.”
Ez pedig nem csekély. Arra a kérdésre, hogy eredményesebben lehet-e ezzel versenyezni, Turán röviden így válaszolt: „Az első versenynap után megmondom.”