A szombati hat gyorsasági szakasz után a Krózser–Papp kettős Mitsubishi Lancer Evo IX R4-gyel vezeti a Fehérvár Ralit 7,1 másodperc előnnyel a Herczig–Bacigal duó Skoda Fabia S2000-ese és 25,8 másodperccel a Kazár–Szőke páros Ford Fiesta RRC-je előtt.
A Botka–Mihalik duó Mitsubishi Lancer Evo IX R4-gyel a negyedik, míg az R5-ös Peugeot 208 T16-tal a magyar bajnokságban először induló Turán–Zsiros kettős az ötödik helyen áll.
A Fehérvár Rali az Országos Ralibajnokság mellett az Országos Murva Ralibajnokság része is, de ebbe az értékelésbe csak az első napi murvás gyorsaságik számítanak bele. A murva bajnoki futamot így Krózser nyerte, aki a Bükfürdő Rali után idei második murvás győzelmét aratta és torony magasan vezeti ezt a bajnokságot.
Szombaton végig Krózser és Herczig között folyt az ádáz küzdelem. Az első két szakaszt Krózser nyerte, annak ellenére, hogy a másodikon túlcsúszott és egy árokból kellett kitolatnia. A harmadik gyorsaságit Herczig nyerte, így az első kört Krózser 3,8 másodperc előnnyel zárta az élen.
A második kör első gyorsaságiján, a 11,5 km-es Várpalotán Krózser megszerezte harmadik szakaszgyőzelmét és miután Herczig defektet kapott, 14,1 másodpercre növelte előnyét az élen.
Herczig azonban az utolsó két gyorsaságin, a 23,2 km-es iszkai és a 3,6 km-es Aranybullán a leggyorsabb volt és hátrányát megfelezve 7,1 másodpercre közelítette Krózsert.
„Jó napunk volt” – mosolygott Krózser. „Az Aranybulla gyorsasági nem kedvez nekünk, ott nem kockáztattam. Az első, a második és a negyedik gyorsaságit is megnyertük. Az ötödiken, a lőtéren egy kicsit visszavettem, mert már az első körben is elég nagy köveket kerülgettem. Érdekes módon nem romlott annyit a pálya minősége, mint ahogy vártam, de nem bánom ezt a taktikát, mert mindenképpen célba akartam érni.”
„Nagyszerű dolog, hogy a murva bajnokságban a második versenyt is megnyertük és hogy megőriztük a vezető pozíciónkat. Annak is örülök, hogy először vezetünk ORB-futamot. Holnap nagyon hosszú verseny lesz még az aszfalton. Azon leszünk, hogy megtartsuk az előnyünket, de nem stresszelem magam.”
Krózserhez hasonlóan Herczig is bizakodó.
„Minden terv szerint alakult” – mondta a második helyezett a rally.cafeblog.hu-nak. „Az autónak egy rezdülése sem volt. A negyedik gyorsaságin kaptunk egy defektet, amivel veszítettünk pár másodpercet.”
„Holnap egy teljesen új nap kezdődik, érdekes lesz a murvás gyorsaságik után az aszfalt gumikkal aszfalton először féktávot venni. A saját tempónkat szeretnénk autózni és persze mindent megteszünk a győzelemért.”
A Fehérvár Rali állása az első nap után (murva bajnoki futam végeredménye):
1. Krózser Menyhért–Papp György, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, 42:21,3
2. Herczig Norbert–Igor Bacigal, Skoda Fabia S2000, +7,1
3. Kazár Miklós–Szőke Tamás, Ford Fiesta RRC, +25,8
4. Botka Dávid–Mihalik Péter, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +27,6
5. Turán Frigyes–Zsiros Gábor, Peugeot 208 T16 R5, +33,8
6. Ollé Sándor–Tóth Zsolt, Ford Fiesta S2000, +45,4
7. Lukács Kornél–Mesterházi Márk, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +1:00,4
8. Balogh János–Holczer Dániel, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +1:46,2
9. Kovács Antal–Istovics Gergő, Mitsubishi Lancer Evo 6/9, +1:58,5
10. Nagy Mátyás–Nagy Tamás, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +2:01,6
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: