RallyCaféMagazin

F1-es betétverseny lehet az ex-WTCC-főnök új túraautós sorozata

Vadonatúj túraautó-bajnoki sorozat beindításán dolgozik a WTCC korábbi vezére, Marcello Lotti. Az olasz üzletember a Hungaroringen elárulta a RallyCafe blognak: a jövőre induló TC3-as bajnokság a tervek szerint a Formula-1-es versenyek betétfutamaként mutatkozik be az ázsiai és más tengerentúli futamokon.

Lotti szerint "óriási igény van egy versenyképes autókkal operáló, ésszerű költségek mellett fenntartható túraautó-bajnoki sorozatra"

Rajtol a WTCC Makaóban, 2009-ben. Lotti szerint “óriási igény van egy versenyképes autókkal operáló, ésszerű költségek mellett fenntartható túraautó-bajnoki sorozatra” (Fotók: WTCC Media)

Egy pillanatra megállt bennem az ütő, amikor megpillantottam a deres hajú, ismerős olasz úriembert a Hungaroring sajtóközpontjának főbejáratánál. Kellett néhány másodperc, mire az agyam rendezte, hogy a túraautó-világbajnokság áprilisban (ismeretlen okból) menesztett főnöke, Marcello Lotti áll előttem. Éppen mobiltelefonon próbálta elérni az FIA F1-es sajtófőnökét, Matteo Boncianit, miután az osztrák biztonsági emberek nem akarták felengedni hozzá a sajtóközpontba.

Kérdésemre, hogy mi járatban a Hungaroringen, titokzatosan azt felelte: „Egy új túraautó-bajnoki sorozat talpra állításán dolgozom. Gépeld csak be a keresőbe, hogy TC3. De mi ketten sohasem beszéltünk!“.

Marcello Lotti (jobbra) 2014 tavaszáig a WTCC-t irányította. Most új tervei vannak

Marcello Lotti (jobbra) 2005-től tíz éven át irányította a túraautó-világbajnokságot. Most új tervei vannak

Némi unszolásra azért elárult még néhány részletet a most formálódó TC3-as sorozatról. „A WTCC vezetőjeként azt tapasztaltam, hogy világszerte óriási igény van egy versenyképes autókkal operáló, ésszerű költségek mellett fenntartható túraautó-bajnoki sorozatra. A TC3 fő célja, hogy egy nemzetközi bajnokságon keresztül segítsen a túraautós piramis kiteljesedésében. A technikai szabályzatot úgy állítjuk össze, hogy biztosítsa a szoros, izgalmas versenyzést. Ezeket a szabályokat tovább finomítjuk egy teljesítmény-kiegyensúlyozó rendszerrel, ami további gyártókat vonzhat be a sorozatba.“

Lotti a Hungaroringen még óvakodott attól, hogy konkrét gyártókat megnevezzen, később azonban a Touring Car Times-nak elárulta, melyik márkák jöhetnek számításba.

WTCC_Prize_Ceremony_Mac_50
Jelenleg is van egy autó, amely minden kritériumnak megfelel, a SEAT León kupás autója. Ezt a típust már most úgy ismerjük, mint ami számos fiatal, tehetséges versenyző számára jelentett ugródeszkát a pályafutása elindításához. Ezen kívül is számos gyártónak van a TC3-ra alkalmas versenygépe, például az Alfa Romeo Giulietta, a Ford Focus RS, a Honda Civic Type-R, a Mercedes CLA 45 AMG, az Opel Astra OPC vagy a Volkswagen Golf GTi.“

Lotti elmondta, azért érkezett a Hungaroringre, hogy tárgyaljon a sorozat 2015-ös elindításáról. A TC3-as mezőny a Formula-1 világbajnokság versenyeinek betétfutamaként szerepelhetne, elsősorban az ázsiai és más tengerentúli (Kanada, USA, Brazília) helyszíneken, ahol nincsenek GP2-es és GP3-as futamok.

Lotti szerint a SEAT León TDI minden értelemben passzolna a TC3-sorozatba, de az Alfa Romeo, a Ford, a Volkswagen, a Honda, az Opel és a Mercedes részvételét is el tudja képzelni

Lotti szerint a SEAT León minden értelemben passzolna a TC3-sorozatba, de az Alfa Romeo, a Ford, a Volkswagen, a Honda, az Opel és a Mercedes részvételét is el tudja képzelni

A szervezők célja, hogy nyolc csapat indítson 3-3 autót, így alakuljon ki a 24 autós mezőny. A TC3 az egyéni bajnoki cím mellett márkabajnoki címet is kiírna.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!