José María ‘Pechito’ López állva hagyta az ellenfeleket a WTCC argentínai időmérőjén. A Citroën hazai menője közel fél másodpercet adott csapattársainak, Yvan Mullernek és Loebnek. Michelisz Norbert teljesítményén egyáltalán nem látszott, hogy a Zengő-csapat kihagyta a pénteki tréninget: Norbi legjobb hondásként a bravúros 4. helyről rajtolhat.
José María López elfújta az ellenfeleit a túraautó-világbajnokság mai időmérő edzésén, az argentínai Termas de Río Hondo pályán. A Citroën Racing hazai menője az időmérő edzés második szakasza után a legjobb öt rajthely sorsát eldöntő Q3-ban is a leggyorsabb volt, ezzel megszerezte a harmadik pole pozícióját.

Az argentinok hőse, Pechito háromszoros TC2000-bajnok, idén pedig vezeti a túraautó-vb pontversenyét
López mögött két csapattársa, Yvan Muller és Sébastien Loeb végzett. A kilencszeres ralivilágbajnok Q3-as köre nem sikerült a legjobban, de kilenc tizeddel így is megelőzte Michelisz Norbertet, aki a hondás különítmény legjobbja lett, ezzel kisebb fajta szenzációt hajtott végre.
A WTCC argentínai futamának (Termas de Río Hondo) időmérő edzése (videó)
Michelisz és a Zengő Motorsport szerelői nem mindennapi kalandok után, szerda este helyett csak péntek délben érkeztek meg Argentínába, ezért a magyar pilótának ki kellett hagynia a pénteki bemelegítő edzést. Mindez azonban semmit nem számított: Norbi 1:44,696 perces körrel nyerte a Q1-et, megelőzve Lópezt, Mullert, Monteirót és Tarquinit. Ezután a Q2 végén tovább javított az eredményén (1:44,474), ami a negyedik helyre volt jó a Citroën-pilóták mögött. A legjobb rajthelyekről döntő Q3-ban magasan verte Tiago Monteirót, ezzel a negyedik rajthelyről várhatja a vasárnapi futamot. Norbi ezzel nemcsak a legjobb nem-citroënes lett, de megverte a gyári Castrol Hondákat, amelyek számos új futómű- és motor alkatrésszel érkeztek ide, egy július végi, négynapos valenciai tesztelés után.
Tom Chilton remek munkát végzett a ROAL-csapat Chevyjével, eddig minden edzésen verte a csapattársát, Tom Coronelt. (Még akkor is, ha Coronel kapitány kocsija a turbó hibájából kigyulladt a második szabadedzésen, ezért be kellett vetni a porral oltókat. A holland emiatt és általában sem találta a ritmust a termasi pályán.) Az angol hatodik rajthelye azért is bravúr, mert a Cruze-ok plusz 20 kg büntetősúlyt cipelnek ezen a hétvégén.
Beérni látszanak a Lada fejlesztései is. Az orosz csapat Valenciában és Magny-Cours-ban tesztelt az argentínai futam előtt, a futómű és a motor átalakítása mellett sikerült a Granta súlyát is jelentősen csökkenteniük. Rob Huff majd’ kiugrott a bőréből örömében, amikor megszerezte a 10. rajthelyet. A Lada a Slovakiaring óta először jutott be a Q2-be, a tizedik hely ráadásul a fordított rajtrács miatt garantálja a csapat idei első pole pozícióját is. Már csak egy kis eső kellene…
WTCC – Argentína, Termas de Río Hondo.
Az időmérő edzés végeredménye:
-
LÓPEZ (ARG) Citroën C-Elysée 1:43,766
-
MULLER (FRA) Citroën C-Elysée 1:44,194
-
LOEB (FRA) Citroën C-Elysée 1:44,310
-
MICHELISZ (H) Zengő HONDA Civic 1:44,408
-
MONTEIRO (P) HONDA Civic WTCC 1:45,174
-
CHILTON (GB) Chevrolet RML Cruze 1:45,000
-
TARQUINI (ITA) HONDA Civic WTCC 1:45,000
-
BENNANI (MOR) HONDA Civic WTCC 1:45,000
-
VALENTE (FRA) Chevrolet RML Cruze 1:46,000
-
HUFF (GB) LADA Granta Sport 1.6T 1:46,000
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: