Robert Wickens a táv feléig versenyben volt a győzelemért, de fekete zászlóval kizárták, mert nem töltötte le áthajtásos büntetését a DTM ausztriai futamán. Marco Wittmann győzelmével tovább növelte bajnoki előnyét, már 39 ponttal vezet a hetedikként leintett Ekström előtt. Az első négy helyen BMW-pilóták értek célba. Az Audik sokat javultak az időmérőhöz képest, de a rádió hibája megfosztotta Jamie Greent attól, hogy a dobogóért csatázzon.
Ahogy az M4 DTM-ek edzéstempója alapján már sejteni lehetett, tarolt a BMW az idei nyolcadik versenyen, Spielbergben. A müncheni gyártó nyolc autójából négy kibérelte az első helyeket a DTM ausztriai futamán, amit az a Marco Wittmann nyert meg, aki a rajt után hetediknek esett vissza, onnan küzdötte fel magát a dobogó tetejére!
Wittmann győzelmét segítette, hogy a csapattársai közül sem Timo Glock, sem az elsőségért idén először csatázó Augusto Farfus nem akadályozta az előrejutását. Jens Marquardt csapatvezető kérésére egyikük sem kekeckedett a DTM pontversenyének éllovasával, beérték mögötte a második, harmadik hellyel.
Tempója alapján a BMW valószínűleg így is, úgy is győzött volna, de igazán izgalmas versenytől – és egy megérdemelt Mercedes-dobogótól – fosztott meg bennünket Robert Wickens elfuserált kerékcseréje. A Mercedes a 27. körben akkor engedte ki az állásából a győzelemért csatázó kanadait, amikor ketten is érkeztek mellette a boxutcában. A versenybírák ezt veszélyes kiengedésnek minősítették, ám mivel Wickens öt körön keresztül nem állt ki letölteni az áthajtásos büntetését, a 33. körben fekete zászlóval kiintették a versenyből.
A Mercedes kommunikációs főnöke, Wolfgang Schattling azt nyilatkozta az ARD-nek, hogy véleménye szerint „ez nem volt veszélyes kiengedés, bárki láthatta a tévében. Megpróbáltuk meggyőzni a versenybírákat, de nem sikerült“. Wickens ezért nem állt ki letölteni a boxutcán áthajtást. Amikor begurult a garázsba és kiszállt a C-osztályból, Robert mérgében földhöz csapta a kesztyűjét, de a videófelvételek alapján jogos volt a büntetés, valóban veszélyes volt a kiengedése.
Az audisok közül Jamie Greennek volt komoly esélye arra, hogy beleszóljon a dobogósok csatájába, az angol egy ideig vezetett is (az első kerékcserék idején). Csakhogy a versenytáv 50%-ánál valamivel tovább használta a lágy gumikat a kocsiján, ami az idei szabályok szerint tilos, ezért hat körön belül kétszer kellett kihajtania a pitlane-be, utóbb már az áthajtásos büntetés miatt. „Nem működött rendesen a rádió, ezért fordulhatott elő, hogy Jamie a megengedettnél egy körrel többet ment a lágyabb gumikon“ – ismerte be Dieter Gass, az Audi sportfőnöke.
Green végül nyolcadik lett, menet közben a remekül versenyző Timo Scheider és Adrien Tambay, valamint a 16. helyről előretörő Mattias Ekström is megelőzte az utolsó körökben.
Wickens kizárása után csak Christian Vietoris maradt talpon a Mercedes-armadából, a fiatal német kilencedik lett. „Igen, szereztünk néhány pontot, de a tegnapi edzésteljesítményünk alapján sokkal többre számítottunk. Elsősorban a stratégiának köszönhetjük, hogy csak kilencedikként értem célba“ – értékelt Vietoris. A csillagosok két nagymenője, Gary Paffett és Paul di Resta már a negyedik körben elintézte egymást. Paffett hátulról beleszaladt az utolsó helyről feljönni próbálkozó skót kocsijába, ez után a magyarázatot igénylő 17-18. helyen értek célba.
A DTM pontversenyét továbbra is Wittmann vezeti, előnye immár 39 pont Ekströmmel szemben. A harmadik helyet a Bruno Spengler (BMW) foglalja el, aki Spielbergben tizedik, ezzel az utolsó pontszerző lett. Folytatás két hét múlva, a Nürburgringen!
DTM – Red Bull Ring, Spielberg
A végeredmény:
-
WITTMANN (D) BMW M4 DTM 1:08:23,185 óra
-
FARFUS (BRA) BMW M4 DTM + 3,298 mp.h.
-
GLOCK (D) BMW M4 DTM + 5,391“
-
TOMCZYK (D) BMW M4 DTM + 6,237“
-
SCHEIDER (D) Audi RS5 DTM + 6,666“
-
TAMBAY (FRA) Audi RS5 DTM + 12,213“
-
EKSTRÖM (S) Audi RS5 DTM + 14,046“
-
GREEN (GB) Audi RS5 DTM + 14,456“
-
VIETORIS (D) Mercedes AMG C-Klasse + 15,224“
-
SPENGLER (CDN) BMW M4 DTM + 15,782“
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: