Marco Wittmann rajt-cél győzelemmel vette be a Nürburgringet, idei negyedik sikerével szinte behozhatatlan előnyre tett szert a Német Túraautó Bajnokság pontversenyében. Mike Rockenfeller mögött Edoardo Mortara futott be harmadikként, ezzel feljött a bajnokság második helyére, de aligha jelenthet már veszélyt a 120 pontos BMW-pilótára.
Marco Wittmann megállíthatatlan. A BMW Team RMG 25 éves pilótája (és az F3 Euroszéria korábbi bajnoka) Hockenheim, a Hungaroring és Spielberg után a Nürburgringen sem talált legyőzőre, sima rajt-cél győzelmet aratott. Csak egyszer hibázott (a 49 körös futam 33. fordulójában kiegyenesítette az NGK sikánt), ettől eltekintve mindent úgy csinált, ahogy a nagy könyvben meg van írva.
Wittmann immár 120 ponttal rendelkezik, ami több mint duplája a bajnokság második helyén osztozó Mortara és Ekström pontszámának. Aligha túlzás kijelenteni, hogy megvan a DTM 2014-es bajnoka – a kérdés csupán az, hogy a hátralévő három futamból melyiken biztosítja be Marco az elsőséget.
A dobogósok sorrendje lényegében már az első kör végére kialakult. Mike Rockenfeller jobb rajtjának köszönhetően megelőzte márkatársát, Edoardo Mortarát, és noha „Rocky“ mindent megpróbált, hogy nyomás alatt tartsa a vezető BMW-pilótát, ez nem sikerült neki. Második helyével Rockenfeller így is beállította idei legjobb eredményét (szintén 2. lett Oscherslebenben), aminek úgy örült, mintha győzött volna. Az Audi idei első győzelme azonban továbbra is várat magára.
Az ingolstadtiak eddig a rutinos Mattias Ekströmben látták Wittmann legfőbb riválisát. Wolfgang Ullrich csapatának azonban a nürburgringi futam után alighanem változtatnia kell a kiemelt támogatás rendszerén, Ekström ugyanis karambolba keveredett nem sokkal a rajt után, és a harmadik körben kiállt a garázsba – végleg. A svéddel nagyjából egy időben, a futam elején búcsúzott három márkatársa, Miguel Molina, Timo Scheider és Nico Müller is.
Harmadik helyének köszönhetően Mortara utolérte pontszámban a svédet, de a hátránya Wittmannhoz képest aligha ledolgozható a hátralévő három versenyen.
Jól mentek a Mercedesek a Nürburgringen: Paul di Resta idei legjobb versenyét futotta, érzése szerint „az autó annyira jól ment, hogy akár a dobogóra is esélyem lett volna“. Rocky és Mortara Audija végül túl nagy falatnak bizonyult a skót számára, aki így is beállította ez évi legjobbját (ugyanitt végzett Oscherslebenben) a negyedik hellyel.
Dani Juncadella ötödik és Christian Vietoris hatodik helye, valamint Wickens és Wehrlein pontszerzése ismét megmutatta, hogy a Mercedes fejlesztési hajrája – párosulva a riválisok által tett engedményekkel, amiknek köszönhetően a stuttgartiak módosíthattak a motorvezérlésen és az aerodinamikán – a szezon közepén látványos sikert hozott.
DTM Nürburgring A végeredmény (49 kör után):
-
WITTMANN (D) BMW M4 DTM 1:09:42,802 óra
-
ROCKENFELLER (D) Audi RS5 DTM + 1,286 mp.h.
-
MORTARA (ITA) Audi RS5 DTM + 12,019“
-
Di RESTA (GB) Mercedes AMG C-Klasse + 12,815“
-
JUNCADELLA (E) Mercedes AMG C-Klasse + 13,717“
-
VIETORIS (D) Mercedes AMG C-Klasse + 24,918“
-
MARTIN (B) BMW M4 DTM + 28,921“
-
TOMCZYK (D) BMW M4 DTM + 38,521“
-
WICKENS (CDN) Mercedes AMG C-Klasse + 43,197“
-
WEHRLEIN (D) Mercedes AMG C-Klasse + 45,377“
A bajnokság állása 10/7 futam után:
1. Wittmann, 120 pont – 2. Mortara és Ekström, 56-56 pont – 4. Rockenfeller, 53 pont – 5. Spengler (BMW), 42 pont – 6. Vietoris, 41 pont – 7. Martin, 39 pont – 8. Tambay (Audi), 36 pont – 9. Farfus és Glock (BMW), 33-33 pont – 11. Green (Audi), 28 pont.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: