A szomorkás, esős idő ellenére rekordok dőltek meg a Német Túraautó Bajnokság lausitzringi futamán. Pascal Wehrlein a rajttól a célig vezetve lett a DTM legfiatalabb futamgyőztese. Marco Wittmannak (BMW) a 6. hely is elég volt, hogy 24 évesen minden idők legfiatalabb bajnokává avassák. Idén először négy Mercedes végzett az első ötben.
Marco Wittmann a sisakját csapkodta örömében, amikor átszelte a Lausitzring célvonalát. Megvolt a hatodik hely, ami azt jelentette, hogy az RMG BMW pilótája bebiztosította a Német Túraautó Bajnokság bajnoki címét, két futammal a szezon vége előtt. Wittmann győzött a hockenheimi idénynyitón, aztán a Hungaroringen, Spielbergben és a Nürburgringen is. Most a hatodik hely is elég volt ahhoz, hogy 24 évesen minden idők legfiatalabb DTM bajnokává koronázzák.
Wittmann csak a hetedik helyről kezdhette meg az esős pályán megrendezett futamot, amelyen a Mercedes ifjú titánja, Pascal Wehrlein indult a pole pozícióból. Wehrlein megtartotta a pozícióját az első kanyarban, pedig csapattársa, a 11. helyről szenzációsan feltörő Christian Vietoris egy pillanatra mellé tudott húzódni. Mögéjük egy harmadik Mercedes, Daniel Juncadella zárkózott fel, megelőzve Mattias Ekströmöt, Jamie Greent és Timo Scheidert (mind Audi).
A bajnoki címben reménykedő Ekström azonban nem sokáig jelentett veszélyt a vezető Mercedesekre. A rutinos svéd már a második körben hibázott, lecsúszott a vizes aszfaltról, ahonnan csak a 15. helyre tudott visszaállni. A 26. körben megejtett kerékcseréje aztán végképp szertefoszlatta a győzelmi (és bajnoki) reményeit: túl korán indult el, az Audi szerelői nem húzták meg rendesen a bal első kereket, emiatt „Eki“ a boxutca kijáratánál félreállt és kiszállt. Nem sokáig tudott az élmezőnnyel tartani Green sem: az angol megpördült egy vízátfolyáson, később pedig áthajtásos büntetést kapott, mert megforgatta Joey Hand BMW-jét.
Ekström itt még bizakodott, de a futam után már a pokolba kívánja az esőt. Kiesett, ezzel elvesztette bajnoki esélyeit
Wehrlein és Vietoris közé Timo Scheider furakodott be, a kétszeres DTM-bajnok volt az Audi legjobbja ezen a délutánon, harmadikként intették le. Daniel Juncadella sem bírta megelőzni, amiben szerepet játszott, hogy őt és márkatársát, Robert Wickenst kiküldték boxutcán áthajtásos büntetésre, mert nem lassítottak le eléggé a sárga zászlónál, amit Da Costa kicsúszásakor lengettek a sportbírók. Hasonlóan járt Bruno Spengler (BMW) is, aki saját csapattársát, Tomczykot forgatta meg, ezért kapott áthajtásos büntetést.
A hol elálló, hol rákezdő esőben számos kicsúszás és koccanás történt, de egyik sem volt annyira komoly, hogy biztonsági autót igényelt volna. Wehrleint azonban semmi sem tudta kizökkenteni a ritmusából, a 19 éves német srác az első tíz kör alatt több mint 10 mp-es előnyt épített ki az üldözőivel szemben, amit a verseny végéig 14 mp-re növelt.
„Az első pole után megvan az első győzelmem is – Mega-boldog vagyok! A csapatom hibátlanul dolgozott. Megvártuk, amíg a pálya eléggé felszárad a lágy gumikhoz, csak akkor váltottunk, és ez volt a helyes döntés. Végig én irányítottam az élről, szerintem impresszív volt, ahogy vezettem. Nem is lehetne ennél jobb, csak azt sajnálom, hogy Daniel (Juncadella) nem tudott felállni mellém a dobogóra“ – áradozott a DTM legfiatalabb futamgyőztese.
Wittmann a nehéz időjárási viszonyok közepette is megmutatta, hogy nem véletlenül vezette egész évben a DTM bajnokságot. A kerékcseréje után, friss gumikon „légüres térbe“ érkezett vissza, és sorra futotta a leggyorsabb köröket. A 36 körben utolérte Paul di Restát, aki addig a hatodik helyen autózott, és habozás nélkül megelőzte az F1-es csatákban edződött skótot. (Di Resta ezután hibázott, átvágott a rázóköveken és a Mercedes akkora ütést kapott, hogy a következő fordulóban ki kellett állnia.)
Miközben az Audi-pilóták sorra hibáztak vagy elhullottak, Scheider simán tartotta a vezető Mercik tempóját. „Ez egy bolond verseny volt, néha azt se tudtam, hol vagyok, annyi minden történt körülöttem. Esőgumikon rajtoltam, ahogy Edo (Mortara, aki slickeken kockáztatott az elején és 2 kör hátránnyal ért célba – a szerk.) kivételével mindenki, de a felszáradó pályán nagyon észnél kellett lenni, nehogy túlmelegedjenek, mielőtt száraz gumikra váltottam volna. Ez működött, egyre gyorsabb lettem. Ha lett volna még két köröm, elkaphattam volna Vietorist, de így is örülök az idei első dobogómnak” – mondta a kétszeres DTM-bajnok.
Marco Wittmann villámgyorsan jutott fel a német motorsport trónjára. A Formula-3-as bajnoki cím megnyerése (2012) utáni évben kezdett a Német Túraautó Bajnokságban, és második szezonjában máris felért a csúcsra. Tizennyolc futamon eddig négy-négy edzéselsőséget, győzelmet és leggyorsabb versenykört ért el. A fürthi születésű pilótával immár nyolc bajnok szerepel a DTM mezőnyében.
DTM 2014/8. futam, Lausitzring (Magdeburg)
A végeredmény:
1. WEHRLEIN (D) Mercedes AMG C-Klasse 1:15:47,314 óra
2. VIETORIS (D) Mercedes AMG C-Klasse + 15,418 mp.h.
3. SCHEIDER (D) Audi RS5 DTM + 15,681“
4. JUNCADELLA (SPA) Mercedes AMG C-Klasse + 18,024“
5. WICKENS (CDN) Mercedes AMG C-Klasse + 32,677“
6. WITTMANN (D) BMW M4 DTM + 48,465“
7. FARFUS (BRA) BMW M4 DTM + 1:02,380
8. TOMCZYK (D) BMW M4 DTM + 1:07,705
9. ROCKENFELLER (D) Audi RS5 DTM + 1:08,719
10. MOLINA (SPA) Audi RS5 DTM + 1:13,480
A bajnokság állása 10/8 futam után:
1. Wittmann, 128 pont (már bajnok) – 2. Vietoris, 59 pont – 3. Ekström (Audi) és Mortara (Audi), 56-56 pont – 5. Rockenfeller, 54 pont – 6. Spengler (BMW), 42 pont – 7. Wehrlein, 40 pont – 8. Martin (BMW) és Farfus, 39-39 pont – 10. Wickens, 37 pont.
A DTM BAJNOKAI az elmúlt 10 évben:
2014: Marco Wittmann (német/BMW)
2013: Mike Rockenfeller (német/Audi)
2012: Bruno Spengler (kanadai/BMW)
2011: Martin Tomczyk (német/Audi)
2010: Paul di Resta (brit/Mercedes)
2009: Timo Scheider (német/Audi)
2008: Timo Scheider (német/Audi)
2007: Mattias Ekström (svéd/Audi)
2006: Bernd Schneider (német/Mercedes)
2005: Gary Paffett (brit/Mercedes)