RallyCaféMagazin

WTCC: Világbajnok a Citroën, Michelisz megint a legjobb hondás Sanghajban

Sanghaji első futamos tarolásával a Citroën Racing bebiztosította a WTCC konstruktőr-világbajnoki címét. José María López izgalmas versenyben előzte meg márkatársait, Ma Csing-Huát, Mullert és Loeb-öt. A második futamon Mehdi Bennani rajt-cél győzelemmel szerezte meg önmaga első és a Honda Civic idei első sikerét. Michelisz Norbert egy ötödik és egy negyedik helyet szerzett, ezzel feljött a pontverseny ötödik helyére.

Egyedül Michelisz tudott lépést tartani a négy gyári Citroennel a sanghaji 1. futam rajtjánál

Egyedül Michelisz tudott lépést tartani a négy gyári Citroennel a sanghaji 1. futam rajtjánál

463_TEAM_CITROEN
Rekordok dőltek meg a túraautó-világbajnokság második kínai fordulójában, Sanghajban. Egy jó eredménnyel Citroen Racing idő előtt bebiztosíthatta a vb-címet, és versenyzőik – a bajnoki éllovas José María López, az üldöző Yvan Muller, a kínai Ma Csing-Hua és Sébastien Loeb – mindent megtettek, hogy ezt elősegítsék. A pole pozíciót López kaparintotta meg, mellé az első WTCC-győzelmét idén Moszkvában megszerző Ma állhatott fel a 2. rajtrácsra. Mögöttük, a második sorban Michelisz Norbi várta a startot, aki egyetlen hondásként bejutott a Q3-ba és negyedik idejével meg is osztotta Mullert és a kissé formán kívül versenyző Loeb-öt a rajtrácson.

Ma Csing-Hua hazai pályán is odatette magát, az első futamon 2. lett López mögött, megelőzve Mullert és Loeb-öt

Ma Csing-Hua hazai pályán is odatette magát: az első futamon 2. lett López mögött, megelőzve Mullert és Loeb-öt

Pechito López begyűjti a győztesnek járó csókot barátnőjétől idei hetedik győzelme után

Pechito López begyűjti a győztesnek járó puszit barátnőjétől – megérdemli az idei hetedik győzelme után!

A rajt annyi izgalmat hozott, hogy Loeb lerajtolta Micheliszt, de a Zengő Motorsport magyarja a következő kanyarban bebujt a francia mellé, és a 7. körig tartani tudta a negyedik pozíciót. Ma végig nyomás alatt tartotta Lópezt, az argentin azonban nem hibázott, két másodperc előnnyel megszerezte idei 7. sikerét, ezzel tovább növelte pontelőnyét Mullerrel szemben.

 

Nagyon fontos hétvége volt ez számomra, és be kell valljam, idegesebb is voltam emiatt a szokásosnál” – mesélte Pechito López. „Fantasztikus érzés, hogy megszereztük a konstruktőr-bajnoki címet a Citroënnel, gratulálok és köszönöm mindenkinek! Az autósport minden más sportágnál inkább csapatverseny, még akkor is, ha a dicsfény nagy része a pilótákra esik. Ma egyfolytában a sarkamban volt, nyomás alatt tartott – ez is mutatja, hogy a moszkvai futamgyőzelme nem a véletlenen múlott.“

Francia "népviseletben" ünnepelték a Citroen szerelői, hogy első WTCC-évadukban megnyerték a gyártók világbajnoki címét

Francia “népviseletben” ünnepelték a Citroen szerelői, hogy első nekifutásra megnyerték a gyártók világbajnoki címét

Újabb tarolása révén a Citroën már öt futammal az idény vége előtt bebiztosította a gyártók világbajnoki címét. „Egy remekül megtervezett autónak és néhány fantasztikus versenyzőnek köszönhetően sikerült kimagaslóan jó eredményeket elérnünk idén. Szeretném külön megköszönni Yvan Muller segítségét, amit a fejlesztések során nyújtott a csapatnak. Nagyon elérzékenyültem a Citroën négyes sikere, illetve Ma Csing-Hua dobogós helyezése láttán Sanghajban“ – mondta Yven Matton, a Citroën Total csapatvezetője.


A pekingi
győztes, Tom Chilton a futam 3. körében elvesztette a jobb hátsó kerekét, kénytelen volt feladni a versenyt. Rob Huff az utolsó körben állt ki a Ladával. Remekül versenyzett viszont Michelisz Norbert, aki foggal-körömmel védekezett Gabriele Tarquini (egyébként gyorsabb) Honda Civicjével szemben, s végül 0,433 másodperccel a rutinos olasz előtt ért célba az ötödik helyen.

A sanghaji második futamon a Hondák kerültek főszerepbe, hála a fordított rajtsorrendnek

A sanghaji második futamon a Hondák kerültek főszerepbe, hála a fordított rajtsorrendnek

Már Pekingben érződött a Honda formajavulása, ám Tarquini és Tiago Monteiro is balszerencsés volt, nem igazán tudták pontokra váltani a Civic feljavult tempóját. A második sanghaji futamon aztán beérett a JAS Motorsport mérnökeinek munkája: a fordított rajtsorrend miatt pole pozícióból indult Mehdi Bennani megszerezte élete első futamgyőzelmét, egyben a Honda Civic WTCC első 2014-es diadalát. Mögötte Monteiro hozta be másodikként a gyári Civicet, megelőzve a remekül feltört López C-Eléysée-jét.

Mehdi Bennani (középen) az első marokkói, az első arab származású és az első afrikai születésű futamgyőztes lett a WTCC történetében

Mehdi Bennani (középen) az első marokkói, az első arab származású és az első afrikai futamgyőztes lett a WTCC történetében. Mellesleg ő szerezte meg a Honda Civic idei első futamgyőzelmét is

Tarquininek most sem volt szerencséje, az olasz veterán technikai hiba miatt ismét dobogós helyről volt kénytelen kiállni. Michelisznek – aki a rajt után megtartotta hetedik pozícióját – nem akadt gondja a technikával, annál inkább Ma Csing-Huával. A kínai folyamatos nyomás alatt tartotta a magyar pilótát, de nem bírta idegekkel, mert bár többször leelőzte Micheliszt, utána rendszerint hibázott, így Norbi vissza tudta venni a pozícióját. Norbit ötödikként intették le a második futamon, de Loeb utólagos büntetése miatt végül negyedikként rangsorolták.

Az első futamon Michelisz Norbi volt a legjobb Honda-pilóta; a másodikon kis szerencsével negyedik lett

Az első futamon Michelisz Norbi volt a legjobb Honda-pilóta; a másodikon kis szerencsével negyedik lett

“A nagy Honda-családban megint mi lettünk a legjobbak” – Zengő-videó:

A verseny 2. körében Loeb Mullert üldözte, de a ralivilágbajnok elfékezte magát a hajtűkanyarnál, eltalálta Yvan kocsijának jobb hátulját és megrongálta a futóművét. Muller emiatt feladni kényszerült a futamot, Loeb pedig hiába ért célba negyedikként, utólag áthajtásos büntetést kapott, ami a túraautó-vb-n 30 másodperces időbüntetést jelent. Ezzel Sébastien kiesett a pontszerzők közül, Michelisz, Ma, Tom Coronel, Chilton, Hugo Valente és Dusan Borkovic pedig egy-egy helyet előreléphetett. A tizedik helyet James Thompson örökölte meg, aki így egy ponttal örvendeztette meg ez egyébként pocsék hétvégét záró Lada csapatot.

Tom Chilton nagyot versenyzett a második futamon, a boxutcából indulva futott be hetediknek, csak 1,2 mp-cel csapattársa, Coronel mögött!

Tom Chilton nagyot versenyzett, a boxutcából indulva futott be hetediknek, csak 1,2 mp-cel csapattársa, Coronel mögött!

Thompson - Loeb büntetésének köszönhetően - megszerezte az utolsó pontot a 2. futamon a Ladának

Thompson – Loeb büntetésének köszönhetően – megszerezte az utolsó pontot a 2. futamon a Ladának

WTCC Sanghaj, 2014/18. futam (14 kör=64,442 km)
1.
LÓPEZ (ARG) Citroën C-Elysée               26:15,097 perc
2. MA (CHN) Citroën C-Elysée                    + 2,089 mp.h.
3. MULLER (FRA) Citroën C-Elysée              + 5,793“
4. LOEB (FRA) Citroën C-Elysée                  + 6,175“
5. MICHELISZ (H) Zengő Honda Civic           + 16,050“
6. TARQUINI (ITA) Castrol Honda Civic        + 16,483“
7. MONTEIRO (P) Castrol Honda Civic          + 18,295“
8. CORONEL (NL) ROAL Chevrolet Cruze      + 22,058“
9. VALENTE (FRA) Campos Chevrolet Cruze + 25,896“
10. BENNANI (MOR) Proteam Honda Civic      + 26,278“

WTCC Sanghaj, 2014/19. futam (14 kör=64,442 km)
1.
BENNANI (MR) Proteam Honda Civic        26:21,882 perc
2. MONTEIRO (P) Castrol Honda Civic          + 2,590 mp.h.
3. LÓPEZ (ARG) Citroën C-Elysée                + 4,041“
4. MICHELISZ (H) Zengő Honda Civic           + 13,976“
5. MA (CHN) Citroën C-Elysée                     + 14,416“
6. CORONEL (NL) ROAL Chevrolet Cruze      + 21,725“
7. CHILTON (GB) ROAL Chevrolet Cruze       + 22,933“
8. VALENTE (FRA) Campos Chevrolet Cruze + 27,276“
9. BORKOVIC (SRB) Chevrolet Cruze           + 27,855“
10. THOMPSON (GB) Lada Granta WTCC       + 28,028″

A világbajnokság állása a 19. futam után:
1. López, 384 pont – 2. Muller, 291 p. – 3. Loeb, 251 p. – 4. Monteiro, 170 p. – 5. Michelisz, 142 p. – 6. Tarquini, 134 p. – 7. Coronel, 130 p. – 8. Chilton, 123 p. – 9. Morbidelli, 103 p. – 10. Bennani, 85 p.

Konstruktőrök: 1. Citroën Racing, 848 pont (már világbajnok), 2. Castrol Honda, 574 p. – 3. LADA Sport, 334 p.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!