Miguel Molina pályafutása 3. edzéselsőségét szerezte meg Hockenheimben, a DTM idei utolsó versenyhétvégéjén. Mögötte márkatársai, Ekström és Mortara végeztek, gondoskodva az Audi söpréséről. Augusto Farfus a negyedik helyre hozta be a legjobb BMW-t; a legjobb mercedeses, Pascal Wehrlein a hatodik rajtrácsról indulhat. A bajnok Wittmann berágott Wehrleinre, mert feltartotta a gyors körén.
Miguel Molina jóvátette az Abt Sportsline csapat oscherslebeni hibáját, megszerezte idei első pole pozícióját
Négykarikás hármas: a bajnoki ezüstre ácsingózó Ekström, az edzéselső Molina és Mortara Hockenheimben
Miguel Molina már Oscherslebenben megünnepelte idei első pole pozícióját, de még aznap este elvették az örömét, mivel kiderült: az Audi RS5 hátsó szárnyának túlnyúlása nagyobb volt a megengedettnél. A hockenheimi szezonzáró időmérőjén aztán kárpótolta magát a spanyol: 1:33,316-ot futott a Q3-ban, ezzel tényleg megszerezte idei első, pályafutása harmadik edzéselsőségét. A mezőny szorosságát jelzi, hogy Molina mindössze 16 ezredmásodperccel előzte meg márkatársát, Mattias Ekströmöt és csupán 9 századdal Edoardo Mortarát, a harmadik Abt Audiban.
„Örülök ennek a második esélynek, mert amikor legutóbb edzéselső lettem, a verseny nem sikerült valami fényesen“ – mondta a 25 éves gironai pilóta. „Ez a pole a kitartásunknak, az egyenletességnek és a kemény munkának köszönhető. Egy percig sem dőltünk hátra idén. Ha jól sikerül a rajtom, akár nyerhetek is holnap“ – tette hozzá Miguel.
A második helyről Mattias Ekström indulhat vasárnap, ami a svédnek azért fontos, mert versenyben van a bajnoki ezüstéremért a mercedeses Christian Vietorisszal, az Audi Sport számára pedig azért, mert meg akarják nyerni a márkabajnokságot a BMW előtt. Ebben segítheti az ingolstadtiakat Edoardo Mortara 3. rajthelye, valamint az, hogy rajtuk kívül Jamie Green, Mike Rockenfeller és Timo Scheider is az első nyolcból indulhat az RS5-ös brigádból.
Az olasz Mortara bármikor képes meglepetésekre. Feladata az Audi márkabajnoki címének biztosítása lesz
A BMW legjobbja ezúttal Augusto Farfus lett, a brazilnak jó esélye van arra, hogy elfogadható eredménnyel zárjon le egy hullámvasút-szezont. A bajor gyártó már két futammal ezelőtt, a Lausitzringen bebiztosította Marco Wittmann egyéni bajnoki címét, a 25 éves német kissé ki is engedett az idény végére. Csalódást keltő hockenheimi 13. rajthelyét azonban sokkal inkább köszönheti Pascal Wehrlein figyelmetlenségének, mint magának. „Pascal végig feltartott az utolsó gyorskörömben, aztán bekanyarodott a boxutcába. Bárki más helyet hagyott volna [az előzésre], ezt nem tartom korrektnek. Remélem, a versenyirányítás is látta, mit művelt!“ – kelt ki magából a DTM újdonsült bajnoka.
A bajnok Wittmann nem repesett az örömtől a 13. rajthely után. Wehrleinre panaszkodott, aki feltartotta
Wehrlein ezzel együtt ünnepelhet, ugyanis 6. edzésidejével megint ő lett a Mercedes-brigád legjobbja. „Nem igazán tudok erre mit mondani, nem láttam Marcót a tükörben“ – védte magát a 20 éves Mercedes-pilóta. “Miután nem kaptam büntetést, azt gondolom, nem tartottam fel.“ Hogy mire tartja képesnek magát és az AMG C-Klassét, Wehrlein annyit mondott: „Bármire. Holnap egy teljesen új nap lesz, minden lehetséges és én mindent megteszek a magam részéről.“
A DTM idei utolsó versenye vasárnap délután 2-kor rajtol Hockenheimben.
DTM – Hockenheimring, 2014/10. futam
Az időmérő edzés végeredménye:
- MOLINA (SPA) Audi RS5 DTM 1:33,316
- EKSTRÖM (S) Audi RS5 DTM 1:33,332
- MORTARA (ITA) Audi RS5 DTM 1:33,406
- FARFUS (BRA) BMW M4 DTM 1:33,460
- GREEN (GB) Audi RS5 DTM 1:33,480
- WEHRLEIN (D) Mercedes AMG C-Klasse 1:33,483
- ROCKENFELLER (D) Audi RS5 DTM 1:33,588
- SCHEIDER (D) Audi RS5 DTM 1:33,650
- DA COSTA (P) BMW M4 DTM 1:33,381
- DI RESTA (GB) Mercedes AMG C-Klasse 1:33,468
- TAMBAY (FRA) Audi RS5 DTM 1:33,498
- WICKENS (CDN) Mercedes AMG C-Klasse 1:33,525
- WITTMANN (D) BMW M4 DTM 1:33,642
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: