Mattias Ekström, Mike Rockenfeller és Jamie Green révén tarolt az Audi a DTM utolsó futamán, Hockenheimben. Az ingolstadtiak ezzel megvédték márkabajnoki címüket. Green sokáig vezetett, de elkoptak a gumijai, a négy körrel a vége előtt beküldött biztonsági autó pedig teljesen védtelenné tette márkatársaival szemben. Paul di Resta két tizeddel maradt le a dobogóról, a bajnok Wittmann bravúros ötödik hellyel zárta a szezont.

Hármas Audi-siker az időmérőn, hármas siker a futamon: Rockenfeller, Ekström, Dieter Gass és Green a dobogón

Kellemes nyárias időben, majdnem telt ház előtt rendezték meg a DTM idei utolsó futamát Hockenheimben
Az Audinak sokáig semmi nem akart összejönni idén, viszont – hála az elpusztíthatatlan Mattias Ekströmnek – az utolsó két futamot megnyerték, így Wolfgang Ullrich fiai mégis jó szájízzel zárták 2014-et. Ekström annak köszönhette hockenheimi sikerét, hogy a riválisok többségével ellentétben bevállalta a kevésbé gyors kemény gumikat a futam első 20 körére, így a második etapra felrakott lágy abroncsokon úgy szeletelte át magát a fél mezőnyön, mint forró kés a vajon. A svéd stratégiáját koppintotta le Mike Rockenfeller is, a tavalyi bajnoki ennek köszönhette a második helyet.
„Sosem volt problémánk a versenytempóval, és a szezon végére az időmérőn tapasztalt gondjainkat is megoldottuk. Azokkal a srácokkal, akik kedvesek velem a pályán, én is kedves vagyok – de akik keménykednek, betartanak nekem, ugyanazt kapják vissza! Nem vagyok szomorú, hiszen az utolsó két futamot megnyertem. Én az Audihoz tartozom akkor is, ha rosszul mennek a dolgok és akkor is, ha jól“ – mondta a 36 éves Ekström.

Ekström és Rockenfeller előretörését segítette, hogy az elején bevállalták a kemény gumikat, így a végén nem volt ellenfelük
Miguel Molina a pole-ból indulva elrontotta a startot, Ekström elment mellette, majd amikor a spanyol vissza akarta szerezni a vezetést, elfékezte magát a második kanyarban (kifutott a pályáról), emiatt a 4. helyre esett vissza. Jamie Green, Pascal Wehrlein (Mercedes) sőt, Augusto Farfus (BMW) is megelőzte Molinát, aki ettől sokkot kapott és egyre hátrébb csúszott. Nem úgy Green, aki remek formában versenyzett, már az első kör felénél átvette a vezetést Esktrömtől és remekül vezetve egészen a verseny hajrájáig diktálta a tempót. Adrien Tambay (Audi) kiugrott a rajtnál, amiért boxutcán áthajtásos büntetést kapott.
Pascal Wehrlein már az időmérő edzés után elhintette, hogy nem fél senkitől, a győzelemért fog hajtani a versenyen. A 20. születésnapját szombaton ünneplő Mercedes-pilóta tartotta a szavát, a 2. körben ő is faképnél hagyta Ekströmöt és rátelepedett a második helyre. A svéd a keményebb gumikon egyre visszább csúszott a rangsorban, a 10. körben már csak hatodik volt Green, Wehrlein, Farfus, Molina és Timo Scheider mögött, de a mögötte nyomuló Bruno Spengler (BMW) és Dani Juncadella (Mercedes) nyomásának sem tudott sokáig ellenállni.
A 20. körre, amikor Green az élről kiállt kereket cserélni, a svéd már csak a 9. helyen tanyázott. A Mercedes éppen a dobogóért csatázó Scheider elé engedte vissza Wehrleint a fiatal német kerékcseréje után. A versenybíróság ezt egyértelmű veszélyes kiengedésnek ítélte meg, ezért boxutcán áthajtásos büntetést szabott ki Wehrleinre. Pascal a 23. körben töltötte le a büntetését, ezzel minden esélyét elveszítette nemhogy a győzelemre, de a dobogós helyezésre is.
Kevéssel a verseny fele után Green 11,5 másodperccel vezetett Scheider és 14-gyel Farfus előtt, ekkor még úgy tűnt, a BMW-nek is lehet esélye a dobogó elcsípésére. Ekström ekkor begyújtotta a rakétáit és szépségdíjas előzéssorozatba kezdett, a lesipuskás Rockenfellerrel a nyomában. A 28. körben féktávon meglepte Molinát, majd a 33. fordulóban Scheider komolyabb ellenállás nélkül engedte át neki a harmadik pozíciót. Az Audi csapatfőnöke, Dieter Gass a futam előtt világossá tette pilótái számára, hogy a legfontosabb cél a gyártók bajnokságának a megnyerése. Timo és Miguel ezért nem akadékoskodott, amikor Ekström és Rocky megjelent a visszapillantójukban.
A bajnoki címet már két futammal ezelőtt, a Lausitzringen bebiztosító Marco Wittmann közben csendben lopakodott egyre előrébb. Hét körrel a leintés előtt már a 7. helyen kanyargott BMW-jével, köridőit tekintve csak a bajorok portugál reménysége, António Félix da Costa tudott lépést tartani vele. Az elején vitézkedő Farfus viszont egyre hátrébb csúszott a kemény gumikon.

Martin Tomczyk rázós szezonkezdet után a végére belehúzott: az utolsó öt futamon pontokat szerzett a BMW-vel

Wittmann (balra) ötödik helye ellenére még egyszer megkóstolhatta a bajnoki pezsgőt a hockenheimi dobogón
Jamie Green Audijáról is kezdtek lefoszlani az abroncsok, de az angol reménykedett benne, hogy valahogy sikerül kihúznia a leintésig. Ekkor, a 37. körben az addig jól versenyző Juncadella hibázott, kicsúszott a Mercedesszel, ezért pályára küldték a biztonsági autót. Green elvesztette öt és fél másodperces előnyét Ekströmmel szemben, majd az új rajtnál (a 40. körben) a svéd keresztbe lenyelte angol csapattársát, átvette a vezetést! „Eki“ innentől a célba kocsikázott, megérdemelten aratta 19. DTM-es diadalát, már csak egy siker választja el Gary Paffett győzelmi csúcsától. Mike Rockenfeller követte a célvonalon, aki ezzel bebiztosította a második helyet, Green pedig a harmadik hellyel az Audi márkabajnokságát.

Hockenheimben már hagyomány: tűzijáték és petárdák durrantak a befutónál. A DTM remek szezont zárt 2014-ben
Paul di Resta DTM-es visszatérő szezonja eddig csapnivalóan alakult, Hockenheimben azonban az utolsó két körben a hatodikról a 4. helyre előzte fel magát. Greent és a dobogó alsó fokát pécézte ki magának, de még egy kör hiányzott volna a skótnak, hogy befejezhesse a tervét – így viszont 0,2 mp-cel lecsúszott a dobogóról. Di Resta egyetlen vigasza az lehet, hogy negyedik helyével ő lett a Mercedes-Benz legjobbja az idényzárón.
U T Ó R E N G É S E K. A DTM felügyelő szerve, a DMSB (Német Autósport Szövetség) utólagos büntetésben részesített két versenyzőt a hockenheimi futamot követően. A kanadai Robert Wickens (Mercedes) 30 másodperc időbüntetést kapott (a boxutcán áthajtás utólagos megfelelője), mert balesetet okozott Augusto Farfus (BMW) kárára. Wickens ezzel a bajnok pontverseny 9. helyéről a 12.-re esett vissza.
Szintén utólagos büntetést kapott Bruno Spengler (BMW), mert szándékosan hirtelen lefékezett Danel Juncadella előtt, aki emiatt kénytelen letérni a pályáról (ez okozta a biztonsági autó beküldését). Spenglert a DMSB három óra jótékonysági munkára ítélte, amit a téli időszakban kell letöltenie.
DTM Hockenheimring, 2014/10. futam
A végeredmény (42 kör=192,108 km):
1. EKSTRÖM (S) Audi RS5 DTM 1:08:37,604 óra
2. ROCKENFELLER (D) Audi RS5 DTM + 2,402 mp.h.
3. GREEN (GB) Audi RS5 DTM + 3,914“
4. DI RESTA (GB) Mercedes AMG C-Klasse + 4,163“
5. WITTMANN (D) BMW M4 DTM + 4,962“
6. SCHEIDER (D) Audi RS5 DTM + 6,540“
7. TOMCZYK (D) BMW M4 DTM + 7,526“
8. MOLINA (SPA) Audi RS5 DTM + 11,104“
9. DA COSTA (P) BMW M4 DTM + 12,198“
11. PAFFETT (GB) Mercedes AMG C-Klasse + 14,781“
11. GLOCK (D) BMW M4 DTM + 15,179“
12. SPENGLER (CDN) BMW M4 DTM + 15,838″
A Német Túraautó Bajnokság (DTM) végeredménye 10 futam után:
1. Wittmann (BMW) 156 pont
2. Ekström (Audi) 106 pont
3. Rockenfeller (Audi) 72 pont
4. Vietoris (Mercedes) 69 pont
5. Mortara (Audi) 68 pont
6. Tomczyk (BMW) 49 pont
7. Martin (BMW) 47 pont
8. Wehrlein (Mercedes) 46 pont
9. Scheider* (BMW) 44 pont
10. Green* (Audi) 43 pont
11. Spengler* (BMW) 42 pont
12. Wickens (Mercedes) 41 pont
13. Farfus (BMW) 39 pont
14. Tambay (Audi) 36 pont
15. Di Resta (Mercedes) 36 pont
* Wickens utólagos büntetése miatt egy helyet előrelépett
A DTM konstruktőr-bajnokságának végeredménye 2014:
1. Audi, 409 pont
2. BMW, 379 pont
3. Mercedes-Benz, 222 pont
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: