Japánban is uralkodik a Citroën Racing: a túraautó-vb vasárnapi első futamát a vb-cím első számú esélyese, José María López kezdheti meg a pole-ból, utána Muller, Loeb és Tom Chilton (Chevrolet) rajtolhat. Jó nagyot zakózott a Honda hazai pályán: a legjobb civices, Michelisz Norbert 1,2 másodpercet, a két gyári Honda több mint két másodpercet kapott a franciáktól Szuzukában. A JAS Motorsport magyarázkodik.
José María López idei hatodik edzéselsőségét szerezte meg a WTCC japán futamának időmérő edzésén, 75 ezredmásodperccel előzve meg csapattársát és bajnoki riválisát, Yvan Mullert. A pole pozícióért kapott ponttal az argentin tovább növelte előnyét, így ha az első futamon a legjobb négyben végez (ami több, mint sanszos), megszerzi a világbajnoki címet.
Annak ellenére, hogy a túraautó-vb mezőnye most először a teljes, 5,8 km hosszú szuzukai pályán versenyez, nagyon kis különbségek alakultak ki a rajtrács elején. Sébastien Loeb 0,151 mp-cel maradt el Lópeztől, 2:05,590 perces ideje a harmadik rajthelyre volt elég. A Citroënen kívüli világ legjobbja ismét Tom Chilton lett, aki remek első és második szektor után kifutott a pályáról az utolsó sikán előtt, ezzel időt veszített, de így is megszerezte a 4. rajtkockát. A ROAL Motorsport angolja mellett meglepetésre a Campos Chevrolet francia pilótája, Hugo Valente jutott még tovább a Q3-ba, ahol az ötödik rajthelyet szerezte meg.
Michelisz Norbertnek nehezen akart összeállni az időmérő edzés, a Honda Civic beállítása messze volt az ideálistól, Norbi csak éppen hogy, a 11. idővel jutott tovább a Q2-be. “A splitterrel (az alváz alatt futó légterelő idommal – a szerk.) sokat szívunk, de nem csak mi. Bennani Hondája is érzékeny rá, nem győzzük jelölgetni, hogy kiderüljön, hol ér le” – jelent meg a Zengő Motorsport honlapján.
Norbi elrontotta az első Q2-es körét, több másodpercet elvesztegetett, így kénytelen volt mindent egy lapra feltenni. Derekas utolsó rohammal megfutotta az ötödik legjobb időt, ám a mögötte érkező Loeb azonnal le is taszította a magyart a továbbjutó helyről a hatodikra. Michelisz 1,1 másodpercet kapott a kilencszeres ralivilágbajnoktól, aki a Citroën-armada legrosszabbjaként zárta az időmérő edzést.
“Úgy döntöttünk, hogy a futóműfejlesztést, illetve a(z új) lengéscsillapítókat nem fogjuk használni ezen a versenyhétvégén, ugyanis túl sok kockázatot érzek ebben a beállításban, amit finomhangolni kellene. Ismerjük már az autót, ezért valószínűleg ezzel az autóval fogjuk teljesíteni a versenyeket” – árulta el Michelisz Norbi. A Zengő-csapat tehát inkább marad a bevált, ismert technikánál.
Norbi – idén már ki tudja, hanyadszor – még így is a legjobb Honda-versenyző lett, fényévekkel verve a két gyári pilótát, Gabriele Tarquinit és Tiago Monteirót. Nem kicsit lehet kellemetlen ez a helyzet a JAS Motorsport főnöke, Alessandro Mariani számára, amikor a Honda Motor Co. japán fejesei rápillantanak az eredménylistára és megkérdezik tőle: „Ki ez a Michelisz, és miért van előttünk?“
„Még mindig a szezon előtt elmaradt fejlesztési időt nyögjük. Tudom, ez a szokásos magyarázkodásnak hangzik, de hatalmas feladat behozni hat elveszített hónapot“ – magyarázta mérnökei bizonyítványát Alessandro Mariani. „Rengeteg adatot gyűjtöttünk össze az autóinkból, ez adja majd a téli fejlesztéseink alapját ahhoz, hogy 2015-ben teljesen versenyképesek legyünk.“
FIA WTCC – Szuzuka, Japán
Az időmérő edzés eredménye:
1. LÓPEZ (ARG) Citroën C-Elysée 2:05,439
2. MULLER (FRA) Citroën C-Elysée 2:05,514
3. LOEB (FRA) Citroën C-Elysée 2:05,590
4. CHILTON (GB) ROAL Chevrolet Cruze 2:06,321
5. VALENTE (FRA) Campos Chevrolet Cruze 2:06,703
6. MICHELISZ (H) Zengő HONDA Civic 2:06,865
7. MORBIDELLI (ITA) Münnich Chevrolet Cruze 2:06,906
8. CORONEL (NL) ROAL Chevrolet Cruze 2:06,993
9. BORKOVIC (SRB) Campos Chevrolet Cruze 2:07,132
10. TARQUINI (ITA) Castrol HONDA Civic 2:07,305
11. MONTEIRO (P) Castrol HONDA Civic 2:07,715
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: