RallyCaféMagazin

López világbajnok, Michelisz a dobogón Szuzukában!

Rajt-cél győzelemmel koronázta meg tökéletes 2014-es idényét José María López, ezzel a 31 éves argentin a WTCC első nem európai világbajnoka lett. A második futamot Gabriele Tarquini nyerte, ezzel helyretette hazai pályán versenyző Honda renoméját a gyenge edzéseredmények után. Michelisz Norbert megint remekelt: az első futamon negyedik lett, míg a másodikon bravúros harmadikként intették le a szerb Borkovic mögött, így a magyart csak öt pont választja el a vb-tabellán a negyedik Monteirótól.

José María "Pechito" López jött, látott és első évadjában győzött a WTCC-ben. Megérdemelte!

José María “Pechito” López jött, látott és első évadjában győzött a WTCC-ben. Megérdemelte!

119_LOPEZ_MULLER R1
José María López stílusosan, győzelemmel tette fel a pontot az i-re Japánban. A háromszoros argentin túraautó-bajnok az idénynyitó marrakesi első futam megnyerése óta, azaz végig vezette a világbajnoki pontversenyt. Szuzukában elég lett volna negyedikként befutnia ahhoz, hogy megszerezze a vb-címet, de a szimpatikus Pechito inkább tutira ment. Megtartotta a vezetést a startnál, és miután egyetlen komoly riválisa, Yvan Muller a 8. körben a bal hátsó gumi defektje miatt a második helyről kiállni kényszerült, sétatempóban szerezte meg idei nyolcadik diadalát, ezzel a világbajnoki címet.

Nagyon sok érzelem dúl most bennem, de az első, amit mondani szeretnék, egy nagy köszönet a Citroën Racingnek. Köszönöm a családomnak, a barátnőmnek és a barátaimnak az elmúlt években nyújtott támogatásért. Nélkülük nem érhettem volna el idáig“ – futotta le a kötelező köröket az újdonsült világbajnok. „A nyomás ellenére nyugodtan vágtam neki a versenynek, élveztem a vezetést, egyszerűen boldog voltam. Elég lett volna negyedikként célba érnem, de nem akartam félmunkát végezni. A rajt után Yvan előtt tudtam maradni, aztán a defektje után kicsit kiengedhettem, igyekeztem nem csinálni semmilyen buta hibát – ez sikerült.“

Fangio F1-es bajnoki címe után 57 évvel újra van világbajnoka Argentínának!

Fangio F1-es bajnoki címe után 57 évvel újra van világbajnoka Argentínának!

164_LOPEZ_celebrations2
Pechito, akit júliusi, argentínai kettős győzelme után a hetvenezres szurkolótábora úgy ünnepelt, mint egy rocksztárt, honfitársainak is üzent. „Sokat jelent nekem, hogy éppen itt, Szuzukában szereztem meg a vb-címet, ahol a hősöm, Ayrton Senna két F1-es világbajnokságot nyert. El tudom képzelni, mennyien ünnepelnek most otthon, Argentínában. Ez az országunk első világbajnoki címe (Juan Manuel) Fangio óta (aki 1957-ben szerezte utolsó, ötödik F1-es világbajnoki címét a Maseratival – a szerk.). Ő tette ennyire népszerűvé az autóversenyzést Argentínában, ezért nagy megtiszteltetés számomra, hogy én is követhettem a példáját és boldoggá tettem a honfitársaimat.“

Három Citroen az élen az első futam rajtjánál Szuzukában - Valente már támadja Loeböt

Három Citroen az élen az első futam rajtjánál Szuzukában – Chilton és Valente már támadja Loeböt

A két vezérbika, López és Muller mögött Sébastien Loeb igyekezett helyrehozni rémálomszerű rajtját, de az első kanyarban Tom Chilton és a vért szimatolt (de legalábbis szakét ivott) Hugo Valente is megelőzte a ralimágust a Campos Chevyvel. Sőt, Valente az első kör végén mindkettőjük mellett elporolt a teligázas 130R kanyarban! Valente, Chilton és Loeb folyamatosan gyötörte egymást a harmadik helyért, ami kapóra jött az őket üldöző Honda-pilótáknak, Michelisz Norbinak és Gabriele Tarquininek.

Valente abroncsai a folyamatos elfékezések miatt elkoptak, az utolsó előtti körben előbb Chilton és Loeb, majd Michelisz is könnyedén elment mellette. Ez lett a vége, Norbi a hatodik rajtrácsról indulva negyediknek hozta be a Zengő-Hondát, maga mögött tartva Valentét, Tarquinit, Tom Coronelt és a végre higgadtan versenyző Dusan Borkovicot. A verseny után kanyarlevágás miatt vizsgálták a magyar pilótát, de Norbi megúszta a büntetést.

Valente gumijai a végére elkoptak, nem tudott védekezni Chilton, Loeb és Michelisz ellen

Valente gumijai a végére elkoptak, nem tudott védekezni Chilton, Loeb és Michelisz ellen

A második versenynek Tarquini vághatott neki az élről, mellőle a wtcc-s pályafutása legjobb rajthelyéről induló Borkovic rontott neki a 11 körös futamnak. Michelisz az ötödik helyről kilőve állva hagyta Morbidelli és Coronel Chevyjét és az első kör végén, a sikánnál Borkovicot is megpróbálta kifékezni a második helyért, aminek koccanás lett a vége. Mindkét autó megúszta sérülés nélkül, de Norbinak később már nem sikerült fogást találnia a hibátlanul vezető szerb pilótán. Két közép-európai fejvadász kísérte célba a hibátlanul vezető Tarquinit.

Tarquini megtartja a vezetést a 2. futam rajtjánál; Michelisz bombarajttal lelépte Coronelt és Morbidellit

Tarquini megtartja a vezetést a 2. futam rajtjánál; Michelisz (jobbra) bombarajttal állva hagyja Coronelt és Morbidellit

A középmezőnyből feltörő Citroënek most is gondoskodtak némi látványosságról: Valente szélesen akarta bevenni a Spoont, támadási felületet hagyott Muller előtt, Rettegett Yvan pedig nem teketóriázott, betolta a C-Elysée-t a résbe. Összeütköztek, ami a fiatal francia kiállásához vezetett. Muller – nyomában a másik két Citroënnel – a hajrában mindent megtett, hogy zavarba hozza a negyedik helyen autózó Tom Coronelt, de a holland jól védekezett, így Mullernek be kellett érnie az ötödik hellyel csapattársai, López és Loeb előtt.

MICHELISZ_CORONEL_R2 Lap2

Michelisz 27 pontot zsákmányolt Szuzukában, már csak öt pont választja el a vb-negyedik Monteirótól

Michelisz 27 pontot zsákmányolt Szuzukában, már csak öt pont választja el a vb-negyedik Monteirótól

Tarquini megszerezte idei első és a Honda második győzelmét (Bennani sanghaji elsősége után) és nagyon elégedett volt. „A fordított rajtrács volt az egyedüli esélyem a győzelemre, én pedig kihasználtam a lehetőséget. Tudtam, csak úgy nyerhetek, ha az elején meglépek a többiektől, amit meg tudtam valósítani. A Civic versenytempója rendben volt, ellentétben a tegnapi időmérő edzéssel – higgyék el, nem szándékosan végeztünk a 10. helyen! Nagyon fontos győzelem ez a Hondának és számomra is: mivel idén nincs verseny Olaszországban, ez egyben az én ‘hazai versenyem’ is. Nagyon örülök a győzelemnek!“ – mondta Gabriele, akinek szuzukai sikere biztosította, hogy ezt a világbajnoki szezont se zárja futamgyőzelem nélkül.

Tarquini a Honda második diadalát aratta Szuzukában. Az olasz veterán 2014-ben sem maradt győzelem nélkül

Tarquini a Honda ez évi második diadalát aratta Szuzukában. Az olasz veterán 2014-ben sem maradt győzelem nélkül

A második verseny dobogósai: Tarquini, Borkovic, Michelisz és a privát kategória győztese, Valente

A második verseny dobogósai: Tarquini, Borkovic, Michelisz és a Yokohama-kupa győztese, John Filippi

Michelisz Norbi is elégedett volt a harmadik hellyel, főleg úgy, hogy a biztonságot szem előtt tartva nem fogadták el a Honda által felkínált új első futóművet, a Zengő-csapat inkább a már bevált, régi felfüggesztéssel versenyzett Japánban. „Tudtam, hogy a rajton nagyon sok fog múlni, két helyet is sikerült fognom. Az első körben megpróbáltam kifékezni Borkovicot, hogy védeni tudjam Gabrielét hátulról, de Szuzukában nagyon nehéz előzni, annak ellenére, hogy ez az egész szezon egyik leghosszabb köre. Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült hozzátennem a Honda sikeréhez hazai pályán a harmadik helyemmel!“

Közép-európai öröm: Norbi pezsgőben fürdeti az első wtcc-s dobogóját ünneplő Duca Borkovicot

Közép-európai vigalom: Norbi pezsgőben fürdeti az első wtcc-s dobogóját ünneplő Duca Borkovicot

Michelisz Norbert a Japánban megszerzett 27 ponttal újabb lépést tett a vb-pontverseny negyedik helyét őrző Tiago Monteiro felé, két futammal a szezon vége előtt már csak öt pont választja el a Szuzukában két 9. helyet begyűjtő portugáltól.

A túraautó-világbajnokság idényzáró versenyét november 14-16. között rendezik meg Makaóban.

WTCC Races of Japan, Szuzuka (2014/20. futam) 11 kör=63,877 km

1. LÓPEZ (ARG) Citroën C-Elysée                23:54,353 perc
2. CHILTON (GB) ROAL Chevrolet Cruze          + 8,473 mp.h.
3. LOEB (FRA) Citroën C-Elysée                     + 9,693“
4. MICHELISZ (HUN) Zengő HONDA Civic         + 10,414“
5. VALENTE (FRA) Campos Chevrolet Cruze    + 12,153“
6. TARQUINI (ITA) Castrol HONDA Civic           + 12,707“
7. CORONEL (NL) ROAL Chevrolet Cruze         + 13,514“
8. BORKOVIC (SRB) Campos Chevrolet Cruze  + 14,340“
9. MONTEIRO (POR) Castrol HONDA Civic       + 16,507“
10. MORBIDELLI (I) Münnich Chevrolet Cruze    + 17,846“

WTCC Races of Japan, Szuzuka (2014/21. futam) 11 kör=63,877 km

1. TARQUINI (ITA) Castrol HONDA Civic             23:55,783 perc
2. BORKOVIC (SRB) Campos Chevrolet Cruze      + 1,725 mp.h.
3. MICHELISZ (HUN) Zengő HONDA Civic             + 4,360“
4. CORONEL (NL) ROAL Chevrolet Cruze             + 5,497“
5. MULLER (FRA) Citroën C-Elysée                     + 6,116“
6. LÓPEZ (ARG) Citroën C-Elysée                       + 6,346“
7. LOEB (FRA) Citroën C-Elysée                         + 6,665“
8. MORBIDELLI (I) Münnich Chevrolet Cruze        + 14,062“
9. MONTEIRO (POR) Castrol HONDA Civic          + 14,791“
10. CHILTON (GB) ROAL Chevrolet Cruze            + 15,104“

Leggyorsabb kör: 2:09,063 – Tarquini (Honda Civic WTCC), a 2. körben

A WTCC pontverseny állása 21 futam után:
1. José María LÓPEZ, 422 pont – 2. Yvan MULLER, 305 p. – 3. Sébastien LOEB, 275 p. – 4. Tiago MONTEIRO, 174 p. – 5. MICHELISZ Norbert, 169 p. – 6. Gabriele TARQUINI, 167 p. – 7. Tom CORONEL, 148 p. – 8. Tom CHILTON, 144 p. – 9. Gianni MORBIDELLI, 108 p. – 10. Mehdi BENNANI, 85 p.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!