A WTCC makaói idényzárójának időmérő edzését is a Citroën uralta: López, Loeb és Muller indulhat az első három helyről. Michelisz Norbert hibátlan körrel lett a Honda-különítmény leggyorsabbja, a Zengő Motorsport magyarja a 4. rajtrácsról vághat neki vasárnap az első futamnak. A gyári Hondák elé a pályát imádó Tom Coronel is befurakodott a Chevrolet Cruze-zal.
Stílusosan az első három rajthely megszerzésével nyomatékosította domináns szerepét a Citroën az autótörő makaói utcai pályán. A 6 kilométer hosszú kör első szektorában a három hete bajnokká koronázott José María López, a középső, dombra felfelé kanyargó szektorban Sébastien Loeb, a harmadikban Yvan Muller volt a leggyorsabb. A francia márka versenyzői pontosan ebben a sorrendben zárták az időmérő edzést.
López azért is örült idei hetedik pole pozíciójának, mert a San Francisco kanyarnál egy pillanatra nekiment az acélkorlátnak, de sikerült egyben behoznia a C-Elysée-t. Nem volt ilyen szerencsés Pepe Oriolá: a spanyol rögtön az első gyorskörében korlátnak csapta a Chevrolet Cruze-t (amit csak kölcsönkapott erre a futamra a karját fájlaló Dusan Borkovictól), később pedig a Citroen negyedik pilótája, a kínai Ma Csing-Hua járt pórul a San Fancisco kanyarban. Mindkét baleset után piros zászlóval kellett megállítani az edzést, de a Q1-nek a ladás Kozlovszkij megpördülése vetett véget. A fiatal orosz keresztbe állt a Lisboa (Lisszabon) kanyarban, ezért egy perccel a rendes edzésidő vége előtt leintették a kvalifikáció első szakaszát.
A Q1-ben ennek is köszönhetően senki nem veszélyeztette Michelisz Norbi elsőségét. A Zengő Motorsport versenyzője 2:25,920 alatt söpört körbe a Guia pályán, megelőzve Loeböt, Lópezt, Gianni Morbidellit, Mullert, Tarquinit és Coronelt. Norbi a Q2-ben már nem bírt a Citroenekkel – López 2:24,539-en állította meg a stoppert – de Tarquini utolsó rohama nem úgy sikerült, ahogy az olasz szerette volna, így negyedik helyével egyetlen hondásként jutott tovább a Q3-ba.
Az utolsó edzésszakaszban Michelisz nyolctizedet javított addigi legjobb idején, mint elmondta, sikerült tökéletes kört futnia ezen a nehéz pályán, amelyen csak egy versenyvonal létezik. „Ebben a körben egyszer sem hibáztam, ami nagyon fontos ezen a keskeny pályán, ahol kemény kőfalak vesznek körül. Ez talán elég lehet a dobogós helyezéshez vasárnap. Jó volt a Civic egyensúlya, de meg mindig tudnánk javítani rajta. A versenyre fogjuk beállítani az autót, hogy könnyebben lehessen vezetni“ – mondta Norbi.
Tom Coronel ötödik helyével megelőzte a gyári Honda-pilótákat, Tarquinit és Monteirót, ami azért nagy bravúr, mert a Chevrolet Cruze 40 kilónyi pluszsúllyal versenyez ezen a hétvégén (a Honda csak 30 kg-mal). A „Kapitány“ kiváló eredménye is mutatja, hogy Makaóban a helyismeret sokszor többet számít, mint a nyomaték vagy a lóerő.
A sűrű makaói versenyprogram miatt szombaton a túraautó-vb résztvevői nem lépnek pályára. A WTCC első futama vasárnap, magyar idő szerint hajnali 4-kor rajtol.
WTCC Makaó. A rajtsorrend:
- LÓPEZ (ARG) Citroën C-Elysée 2:24,294
- LOEB (FRA) Citroën C-Elysée 2:24,522
- MULLER (FRA) Citroën C-Elysée 2:24,779
- MICHELISZ (H) HONDA Civic WTCC 2:25,327
- CORONEL (NL) ROAL Chevrolet Cruze 2:25,279
- TARQUINI (ITA) HONDA Civic WTCC 2:25,769
- MONTEIRO (P) HONDA Civic WTCC 2:25,825
- HUFF (GB) LADA Granta Sport 2:25,866
- CHILTON (GB) ROAL Chevrolet Cruze 2:26,187
- VALENTE (FRA) Campos Chevrolet Cruze 2:26,204
- MA (CHN) Citroën C-Elysée 2:26,535
- MORBIDELLI (ITA) Münnich Chevy Cruze 2:26,911
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: