Amilyen simán meglett Michelisz Norbert második helye az első futamon, olyan küzdelmesen született meg a 4. hely a második futamon, ami a Zengő Motorsport eddigi legjobb világbajnoki helyezését – szintén a 4. helyet – eredményezte. A győzelmet a világbajnok López és Rob Huff kaparintotta meg az idényzárón. A Lada angol sztárja hat éven belül a hetedik győzelmét aratta a legkisebb hibát is keményen büntető utcai pályán, a Granta WTCC búcsúfutamán.
Három gyári Citroën mellett-között kellett kikaparnia a gesztenyét Michelisz Norbinak a túraautó-világbajnokság utolsó fordulójának első futamán, Makaóban. A magyar pilóta, aki 2010-ben itt, a Guia-pályán aratta élete első wtcc-s győzelmét, bombarajtot fogott, Sébastien Loeböt és Yvan Mullert is szinte állva hagyta, sőt, a Honda Civic az első kanyarban egy vonalba került a pole-ból indult López kocsijával! A világbajnok azonban tartotta a belső ívet, elsőként tudott befordulni, Norbi pedig okosan besorolt másodiknak.
A kilencszeres ralivilágbajnokot hamarosan a gyári Honda-pióták, Tarquini és Monteiro is megelőzte, de kezdeti lendületük alábbhagyott, így Michelisz zavartalanul hozhatta be az 5-ös rajtszámú Civicet másodiknak, megszerezve idei negyedik dobogóját (lásd a videót!). Még fontosabb hogy ezzel 3 ponttal átvette a világbajnokság negyedik helyét Tiago Monteirótól. Gabriele Tarquini szombaton ételmérgezést kapott, az orvosok a rajt előtt nem sokkal szedték le az infúzióról, hogy versenyezhessen. Ennek ismeretében a 3. helye (Monteirót megelőzve) több, mint elismerésre méltó. Az olasz veterán azonban teljesen dehidratálódott (kiszáradt) a kocsiban, ezért a második futamra már nem tudott kiállni.
Megvan a negyedik dobogó Norbinak! (Zengő videó)
Meghűlt a vér a magyar szurkolókban a második rajt előtt: Michelisz autója nem akart elindulni a felvezető körre, kiderült, hogy a kuplung nem akarta az igazságot. Aggodalmas rádiózás vette kezdetét a Zengő-csapat főmérnöke, Bári Gergő és Norbi között, aminek eredményeként végül csak sikerült életet lehelni a kuplungba, és Norbi el tudott indulni, hogy visszafoglalja 7. rajthelyét a mezőnyben.
Hugo Valente, Tom Chilton, Rob Huff és Monteiro indult az első két sorból, és a portugál semmit sem bízott a véletlenre: erőből lenyomta a két Chevyt és a Ladát, az első kanyarból már ő jött ki vezető helyen. Valente elrontotta a Lisszabon-kanyart, lecsúszott az ívről, ezzel Huff , Yvan Muller és Michelisz is fogott egy-egy pozíciót; a francia az ötödik helyre esett vissza. Monteiro biztosan tartotta a vezetést, nem hajtotta túl a Hondát, kímélte a gumikat, hiszen tudta: idei első győzelmével visszaszerezheti a bajnoki 4. helyet.
Csak egy versenyvonal létezik a Guia-pályán, előzni szinte lehetetlen – kivéve, ha valaki hibázik, ami még a rutinos rókákkal is előfordul. Például Gianni Morbidellivel, aki a 4. körben nyílegyenesen ment a korlátnak, amit egy helyi sárga zászlóval meg tudtak oldani a makaói rendezők. Loeb és a Citroën kínai reménysége, Ma Csing-Hua ki is használta a vetélytársak bizonytalankodását: mindketten elmentek Tom Chilton és Tom Coronel mellett, de a holland rögtön visszavette a pozíciót a kínaitól.
Monteiro két másodperces előnnyel őrizte a vezetést, mögötte Muller minden trükköt bevetett, hogy zavarba hozza a hősiesen védekező Huffot a Ladával, míg Michelisz tisztes távolból őrizte a negyedik helyet. Valente szívességet tett Norbinak azzal, hogy feltartotta Loeböt és a két ROAL Chevyt. Ma a hetedik körben másodszor is elment Coronel mellett, de a kínai túlpörögte a manővert és az ideális ív melletti poros részre érve képtelen volt befordulni a Fisherman’s kanyarba – ugyanott ment a korlátnak, ahol Morbidelli.
A rendezők pályára küldték a biztonsági autót, aminek Monteiro örült a legkevésbé, hiszen lenullázta az előnyét. A portugál az új rajtnál megint jól iramodott el, nem adott esélyt Huffnak, csakhogy a Civic kormányszervója túlmelegedett a biztonsági autós szakasz alatt, Tiago emiatt lelassult, sorra előzték meg a vetélytársak. Norbi hiába tett meg mindent a pozíciója védelmére, Valente a szélárnyékból kitörve meg tudta előzni a fekete-narancs Hondát, a magyar ezzel az ötödik helyre esett vissza. Huff átvette a vezetést, de még egy teljes kört kellett kibírnia Muller nyomása alatt. Norbi eközben nem kis kockázatot vállalva, a szalagkorlát és a pálya poros szegélye között megelőzte Monteirót az utolsó körben – ezzel visszaszerezte a világbajnoki 4. helyet!
Rob Huff ki tudta védekezni Muller rohamait, ezzel a Lada idei második győzelmét aratta a Granta utolsó wtcc-s fellépésén, egyúttal folytatta elképesztő sorozatát: hat éven belül hetedszer tudott futamot nyerni a nehéz makaói pályán! Mögöttük Valente futott be harmadiknak (ezzel a legjobb eredményét érte el), Michelisz Norbi pedig a futamon és a bajnokságban is a negyedik helyet ünnepelte, magyar rajongóinak százezreivel együtt.
WTCC Makaó, 2014/22. futam végeredménye (10 kör=61,200 km)
1. LÓPEZ (ARG) Citroën C-Elysée 24:50,183 perc
2. MICHELISZ (H) Zengő Honda Civic + 2,741 mp.h.
3. TARQUINI (ITA) Castrol Honda Civic + 3,661“
4. MONTEIRO (P) Castrol Honda Civic + 4,055“
5. MULLER (FRA) Citroën C-Elysée + 4,589“
6. LOEB (FRA) Citroën C-Elysée + 5,186“
7. CORONEL (NL) ROAL Chevrolet Cruze
8. MA (CHN) Citroën C-Elysée
9. HUFF (GB) LADA Granta Sport
10. MORBIDELLI (ITA) Münnich Chevrolet Cruze
WTCC Makaó, 2014/23. futam végeredménye (11 kör=67,320 km)
1. HUFF (GB) LADA Granta Sport 28:21,086 perc
2. MULLER (FRA) Citroën C-Elysée + 0,344 mp.h.
3. VALENTE (FRA) Campos Chevrolet Cruze + 3,352“
4. MICHELISZ (H) Zengő Honda Civic + 3,990“
5. LÓPEZ (ARG) Citroën C-Elysée + 4,285“
6. LOEB (FRA) Citroën C-Elysée
7. CHILTON (GB) ROAL Chevrolet Cruze
8. CORONEL (NL) ROAL Chevrolet Cruze
9. THOMPSON (GB) LADA Granta Sport
10. ENGSTLER (D) BMW 320 TC2
A 2014-es WTCC túraautó-világbajnokság végeredménye:
1. López (argentin, Citroën), 462 pont – 2. Muller (francia, Citroën), 336 p. – 3. Loeb (francia, Citroën), 295 p. – 4. Michelisz (magyar, Honda), 201 p. – 5. Monteiro (portugál, Honda), 186 p. – 6. Tarquini (olasz, Honda), 192 p. – 7. Coronel (holland, Chevrolet), 169 p. – 8. Chilton (brit, Chevrolet), 150 p. – 9. Morbidelli (olasz, Chevrolet), 109 p. – 10. Huff (brit, LADA), 93 p.
A konstruktőr-vb végeredménye:
1. Citroën TOTAL Racing, 1003 pont – 2. Castrol HONDA Racing, 710 p. – 3. LUKOIL LADA Sport, 425 p.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: