RallyCaféMagazin

Martin rajt-cél győzelme, Ekström a dobogón Moszkvában

Maxime Martin nem érte be a pole pozícióval: a BMW szuperújonca élete első győzelmét is megszerezte a DTM moszkvai futamán. Mattias Ekström a két biztonsági autós fázist kihasználva, a 11. rajthelyről jött fel dobogósnak, ezzel felzárkózott Marco Wittmann mögé a pontversenyben. A BMW bajnoki éllovasa egy tizeddel csúszott le a dobogóról.

Nagy hőségben rendezték meg a DTM idei 5. futamán Moszkvában. Maxime Martin rajt-cél győzelmet aratott

Nagy hőségben rendezték meg a DTM idei 5. futamán Moszkvában. Maxime Martin rajt-cél győzelmet aratott

Martin lett a DTM első belga futamgyőztese Eric van de Poele 1988-as sikerei óta

Martin előtt utoljára Eric van de Poele állhatott fel belgaként egy DTM-futam dobogójára, 1987-ben

Harminckét fokos hőségben várta a rajtot a Német Túraautó Bajnokság mezőnye a Moszkva mellett két éve felépült, 3,9 km hosszú versenypályán vasárnap délután. A BMW belga újonca, Maxime Martin remek rajttal megtartotta a vezetést márkatársa, Bruno Spengler és Mike Rockenfeller előtt, majd 46 körön keresztül ki sem engedte a kezéből. Martin ezzel szombati első pole-ja után élete első DTM-futamgyőzelmét is megszerezte, amivel a pontverseny hatodik helyére zárkózott fel.

Jamie Green (Audi) megpördült rögtön az első kanyarban, magával rántva csapattársát, Miguel Molinát, aki a kavicságyon keresztülvágva tért vissza a pályára. Az Audi univerzális menője, Mattias Ekström nem sokkal ezután megelőzte Augusto Farfus BMW-jét, majd a 3. körben Rockenfellert is, ezzel feljött a hatodik helyre. Az Audi címvédője mellett nemsokára az idei bajnoki éllovas, Marco Wittmann (BMW) is utat talált, ami eléggé nyugtalanította Rockyt.

Nico Müller (balra) és Rockenfeller csatájából itt még "Rocky" került ki győztesen. A címvédő később elvesztette a türelmét...

Nico Müller (balra) és Rockenfeller csatájából itt még “Rocky” került ki győztesen, de a címvédő elvesztette a türelmét…

Audi_Molina RUS14
Még jobban felment benne a pumpa, amikor Roland Bruynseraede versenyigazgató a 23. körben pályára küldte a biztonsági autót. Timo Scheider Audi RS5-ösének ugyanis a benzinpumpa hibája miatt megállt a motorja a célegyenesben. Azért bosszantotta ez Rockyt, mert még nem hajtotta végre a kötelező első kerékcseréjét, a safety car alatt pedig csak büntetés terhe mellett szabad behajtani a boxutcába.

Rocky izgatott eszmecserébe kezdett az Audi versenymérnökeivel a rádión keresztül, akik megpróbálták csillapítani a felpaprikázott németet. De ez csak átmenetileg sikerült: amikor a 28. körben újra elengedték a mezőnyt, Rocky agreszív kifékezéssel próbálta maga alá gyűrni márkatársát, Adrien Tambay-t, aminek karambol és újabb safety car lett a vége. Rockenfellerben tudatosult, mekkorát hibázott: kiszállása után legörnyedt az acélkorlát mellé, és arcát a kezébe temette. Türelmetlenségével nemcsak a saját, de Tambay versenyét is tönkretette.

Miután az első kanyarban a kavicságyba kényszerítették, Miguel Molina a 12. helyet tudta megmenteni

Miután az első kanyarban a kavicságyba kényszerítették, Molina a 12. helyet tudta megmenteni

Továbbra is lassú a Mercedes, de Vietoris és Wehrlein legalább pontot szerzett Moszkvában

Továbbra is lassú a Mercedes, de Vietoris és Wehrlein legalább pontokat szerzett Moszkvában

Rockenfeller kiesése utat nyitott Ekström előtt nemcsak arra, hogy a dobogón végezzen, hanem arra is, hogy felzárkózzon a bajnoki pontversenyben Wittmann mögé. Ehhez elsősorban maga mögött kellett tartania a versenyen a BMW ifjú titánját (ami sikerült is), illetve a lehető legtöbb pozíciót kellett ledolgoznia. A svéd öt körrel a leintés előtt utolérte Timo Glockot, de Wittmann M4-ese folyamatosan ott vibrált a visszapillantó tükrében.

Ekström (balra) csak a fejére tett hideg vizes törülközővel tudta elviselni a hőséget

Ekström (balra) csak a fejére tett hideg vizes törülközővel tudta elviselni a hőséget

audi_Ekström Speed RUS
Ekström az utolsó előtti körben el tudott menni az ex-F1-es pilóta mellett, ezzel megkaparintotta a dobogó alsó fokát. Wittmann árnyékként követte a svédet, de megelőzni már nem tudta: 0,137 másodperccel lemaradva, negyedikként csapott le előtte a kockás zászló.

Maxime Martin a Holdig tudott volna ugrani örömében. „Tökéletes nap volt, tökéletes hétvége. A rajtom szuperül sikerült, az autó végig remekül ment, már az elején ki tudtam autózni egy biztonságos előnyt. Kicsit aggódtam, vajon mi lesz a biztonsági autós fázis után, mivel akkor már a kemény gumikon mentünk, de ez sem okozott gondot. A pilótafülkében szerintem 60 fokos hőség volt, de tudtam: ki kell bírnom!“

_MARTIN befuto Moscow Raceway

Marco Wittmann továbbra is minden futamon a dobogón, vagy annak közelében végzett

Marco Wittmann továbbra is minden futamon a dobogón, vagy annak közelében végzett

A DTM-szezon félidejénél Marco Wittmann magabiztos, 20 pontos előnnyel vezeti a bajnokságot Ekström előtt. Bruno Spengler moszkvai 2. helyének köszönhetően felzárkózott az olasz Edoardo Mortara mellé, így ők ketten holtversenyben foglalják el a 3. helyet. Folytatás augusztus elején, Spielbergben!

DTM 2014/5. futam, Moszkva. A végeredmény:

  1. MARTIN (BEL) BMW M4 DTM 1:15:09,422 óra

  2. SPENGLER (CDN) BMW M4 DTM  + 4,259 mp.h.

  3. EKSTRÖM (S) Audi RS5 DTM          + 9,454“

  4. WITTMANN (D) BMW M4 DTM     + 9,591“

  5. MÜLLER (CH) Audi RS5 DTM         + 10,740“

  6. GLOCK (D) BMW M4 DTM              + 15,632“

  7. VIETORIS (D) Mercedes-Benz AMG C-Klasse + 16,553“

  8. WEHRLEIN (D) Mercedes-Benz AMG C-Klasse + 19,300“

  9. MORTARA (ITA) Audi RS5 DTM    + 20,987“

  10. FARFUS (BRA) BMW M4 DTM       + 21,110“

A bajnokság állása 5 futam után: 1. Wittmann, 70 pont – 2. Ekström, 50 pont – 3. Spengler és Mortara, 41-41 pont – 5. Rockenfeller (Audi), 35 pont – 6. Martin, 33 pont – 7. Vietoris, 31 pont – 8. Tambay (Audi), 28 pont – 9. Molina (Audi), 26 pont – 10. Wickens (Mercedes), 25 pont.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!