A Lausitzringre telepedett ködfelhő miatt többször elhalasztott időmérőn Pascal Wehrlein érte el a legjobb időt, két Audi-pilótát, Ekströmöt és Greent megelőzve. A Mercedes 19 éves reménysége ezzel minden idők legfiatalabb edzéselsője lett a DTM-ben. A BMW legjobbja a bajnoki éllovas Wittmann lett, de a 7. hely nem túl biztató.
A World Series by Renault hungaroringi futamán sem volt piskóta az az esőmennyiség, ami a pályára zúdult péntek délelőtt és szombaton. De a Németországban jelenleg uralkodó front még ennél is durvább. A Nürburgring Nordschleifén a szervezők ma délután kénytelenek voltak törölni a VLN (német hosszú távú bajnokság) futamát a sűrű köd miatt. A Német Túraautó Bajnokság nyolcadik futamának helyszínén, a Lausitzringen pedig csak négyórás halasztás után engedték ki az autókat a pályára: akkor oszlott el annyira a köd, hogy a mentőhelikopter szükség esetén fel tudott volna szállni.
A halasztást a mezőny legfiatalabb versenyzője, a nem egészen 20 éves Pascal Wehrlein idegei bírták legjobban: a Mercedes ifjú titánja 1:17,547-es időt repesztett a Q3-ban, amit senki sem tudott túlszárnyalni, ezzel a DTM történetének legfiatalabb edzéselsője lett. “Az időjárási körülményen rendesen feladták mindenkinek a leckét, nagyon nehéz edzés volt. De a pole pozíció a lehető legjobb, amit elérhettem. A verseny már egy teljese más történet lesz – meglátjuk, mire megyünk a Mercedesszel!” – mondta a fiatal pilóta.
Az edzés vízpárától nedves, csúszós pályán vette kezdetét, ennek ellenére a legtöbben slickgumikon próbálkoztak. A BMW amerikai pilótája, Joey Hand már a 3. percben kicsúszott, emiatt piros zászlóval meg kellett állítani a tréninget. Ezzel a Q1 is véget ért, de minden pályán lévő autó továbbjutott a Q2-be, amit 13 perccel meghosszabbítottak a szervezők. A Mercedes a gyorsan javuló köridők közepette is kitartott, mind a hat autójuk a tíz továbbjutók közé tartozott, egészen a Q2 végéig, amikor Vitalij Petrov (aki akkor a 6. idővel állt) megpördült és végül kiesett.
Wehrlein pole-t érő ideje mellett azonban Daniel Juncadella, Gary Paffett, Christian Vietoris és Robert Wickens is becsülettel odatette magát, és összesítésben a csillagos márka idei legjobb edzéseredményét produkálták.
Messze a várakozások alatt teljesített viszont a BMW. A bajorok a kora délután megtartott egyetlen szabadedzésen még az első három helyet foglalták el Augusto Farfus, Marco Wittmann és Timo Glock jóvoltából, a kvalifikáción azonban nem jött ki nekik a lépés. A legjobb bmw-s a bajnoki éllovas Wittmann lett, aki a 7. legjobb időt futotta; rajta kívül csak Glock fért még be a top 10-be.
Az Audinak idén még nem jött ki a lépés a futamgyőzelemre, de a Lausitzringen fordulhat a kocka. Mattias Ekström második, Jamie Green harmadik, illetve Timo Scheider 4. rajthelye alapján jó esélyük van arra, hogy most megszülethet a négykarikások idei első sikere. Ha a köd miatt meg tudják rendezni a (tervek szerint) vasárnap 13:30-kor startoló versenyt…
DTM Lausitzring, Magdeburg (D)
Az időmérő edzés eredménye:
-
WEHRLEIN (D) Mercedes AMG C-Klasse 1:17,547
-
EKSTRÖM (S) Audi RS5 DTM 1:17,604
-
GREEN (GB) Audi RS5 DTM 1:17,715
-
SCHEIDER (D) Audi RS5 DTM 1:17,761
-
JUNCADELLA (SPA) Mercedes AMG C-Klasse 1:17,779
-
MOLINA (SPA) Audi RS5 DTM 1:17,786
-
WITTMANN (D) BMW M4 DTM 1:18,143
-
PAFFETT (GB) Mercedes AMG C-Klasse 1:18,291
-
GLOCK (D) BMW M4 DTM 1:18,141
-
ROCKENFELLER (D) Audi RS5 DTM 1:18,150
-
VIETORIS (D) Mercedes AMG C-Klasse 1:18,202
-
WICKENS (CDN) Mercedes AMG C-Klasse 1:18,250
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: