A Hungaroring lassú és közepesen gyors kanyarjai kedveznek a Honda Civic WTCC-nek, amit a japán gyártó első, második és harmadik helye bizonyít a pénteki teszten. Michelisz Norbert az 5. helyen zárta a tesztelést, fél másodpercen belül az éllovas Tarquinihez. A magyar versenyző a Hungaroringen válaszolt a RallyCafe/WTCC blog kérdéseire.
Honnan indultatok, és hol tart jelenleg a Zengő-csapat?
Michelisz: Hátránnyal indultunk, de úgy gondolom, nagyon jó irányba állítottuk az autót a hungaroringi hétvégére. Iszonyatoan jó érzéssel tölt el, hogy a négy Honda az első öt közé tudott kerülni a mai tesztelésen, ami igazából még csak egy erőfelmérő. Tudom, hogy a többiek (a hondás márkatársak – a szerk.) előttem tartanak egy kicsit, de figyelembe véve a körülményeket úgy látom, hogy ha az erőviszonyok így maradnak, akkor bármi elképzelhető a hétvégén. Idén még nem kezdtük ilyen biztatóan egyik versenyhétvégét sem.
Milyen érzés újra a Hungaroringen versenyezni?
Michelisz: Rengeteg különleges emlék fűz a Hungaroringhez: annak idején itt kezdtem el versenyezni, két éve itt arattam a második győzelmemet. Remélem, idén újabb szép élményekkel gyarapítom ezt az emléktárat! Nemcsak én, de mindenki tudja már, aki követi a WTCC versenyeit, hogy a Hungaroringen van a legnagyszerűbb közönség is. A hazai közönség szurkolását, buzdítását nem lehet összehasonlítani semelyik másik verseny hangulatát. Nagyon jó érzés, hogy itt már pénteken annyian vannak és olyan jó a hangulat, amilyet máshol a versenyeken sem nagyon lehet tapasztalni. Bízom benne, hogy ez a hangulat csak javulni fog a hétvége folyamán, és vasárnap ismét „felrobbantjuk a házat!“
Mennyiben más az idei Honda Civicet vezetni, mint az eddigi autódat?
Michelisz: Először is, ez a mattfekete-piros színkombináció nagyon agresszív, úgyhogy örülök, hogy váltottunk. A tavalyi is tetszett, de ezzel a színnel, a szélesített kerékjáratokkal, a hátsó szárnnyal még komolyabban néz ki az utó. Technikai értelemben elég sokat gyorsult az idei autó a tavalyihoz képest, ami a pénteki köridőimből is látszik. (Norbi 1:51,433 perces idővel az 5. helyen végzett, 0,438 mp-cel elmaradva az éllovas Tarquinitől – a szerk.) A gyorsulás nagyrészt a motor nagyobb teljesítményére vezethető vissza: az eddigi 310 lóerő helyett idén mintgy 380 lóerőre turbózták fel a teljesítményt a Honda mérnökei. Ehhez jönnek még a valamivel szélesebb gumik és a hátsó szárny miatt nagyobb leszorítóerő. A köridőkön látható 3-3,5 másodperces javulás nagyjából fele-fele arányban köszönhető a megnövekedett motorerőnek, illetve tapadásnak.
Élvezetesebb ezt az autót vezetni, mint a tavalyi Civicet?
Michelisz: Ha őszinte akarok lenni, akkor a mai tesztelésen nehezebb volt vezetni a Civicet, sokkal merevebb volt, mint eddig. Olyan rigid volt, mint egy formaautó, minden apró huplit, minden kis rázkódást azonnal megéreztem. Ugyanakkor a jó hír az, hogy ezen még sokat lehet tompítani a beállítások finomításával. Bízom benne, hogy szombaton már a mai adatok segítségével kicsit előrébb tudunk végezni. Legjobb híraz, hogy Honda 1-2-3 született a mai szabadedzésen. Bízzunk benne, hogy ez a hétvége hátralévő részében is folytatódni fog, és én is oda tudok keveredni az első hely környékére!
Az interjú létrejöttéhez köszönjük Várhegyi Ferenc (Eurosport) hozzájárulását!
Fotók: Szabó-Jilek Ádám
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: