Kreatív csapatjátékba keveredtünk a Citroën sajtóvacsoráján, amire a márka partnerei mellett csak néhány újságíró és a három WTCC-pilóta volt hivatalos. Yvan Mullernek beletört a nyelve a magyar városok kiejtésébe, López pillanatok alatt kirakta a bűvös kockát, Loeb pedig ügyesen lerajzolta a Hungaroringet – fejből.
Az újságíró ritkán kérdez vissza. Az újságíró köszöni szépen a meghívót, visszaigazolja a részvételét, és megy. Jelen esetben a Citroën Hungária sajtóvacsorájára, egy budapesti szállodába. És nem bánja meg.
Az interjúk alatt a légkör ilyenkor kissé feszélyezett. Mindenki érzi a „kötelező kérdésre adott kötelező válasz“ terhét a vállán. De ez nem a Formula-1. A WTCC-pilóták még nem idomított csivavák: tényleg megpróbálnak tisztességesen válaszolni. Yvan Mullertől megtudjuk, hogy „kabalából“ hordja magával a versenyekre a feleségét, mert szerencsét hoz neki. Másrészt, nemigen tudnának máskor együtt lenni, hiszen Rettegett Yvan az év eddigi 14 hétvégéjéből tízet valamelyik versenypályán, vagy a gyárban töltött.
Sébastien Loeb elmondja, hogy legkedvesebb győzelme a 2008-as Finn-ralin aratott diadal, és hogy nem menne vissza a Pikes Peak-i hegyiversenyre a saját pályarekordját megdönteni, „mert annak nincs sok értelme“.
José María López őszintén beszél arról, mennyire hálás a Citroën Racingnek, hogy noha mindenki francia, vele mindenki angolul beszél. És azt is, hogy utólag egyáltalán nem bánja, hogy annak idején „egy másik francia márka“ nem segítette végig az F1 felé vezető úton, mert ő sohasem akart fizetős pilóta lenni. Nem is lett az, három argentin ST2000-es bajnoki címmel kárpótolta magát.
Az izgalmas rész az interjúk után, a különteremben. A Citroën Hungária PR-osai – nem kevés egyeztetés és fejtörés után – olyan kreatív játékot találtak ki, ami eredetiségével még a sokat látott újságírót is meglepi. Nemcsak a kisestélyibe öltözött hölgyeket és vasalt inges urakat, hanem az újságírókat és a gyári versenyzőket is bevonják a nagy, kreatív játékba. Előtte mindenki húz egy kártyát: a piros színűek Loeb, a fehérek López, a feketék Muller csapatához tartoznak. Így, hatvanan vagyunk három, de mégis egy nagy csapat.
A feladatokat a versenyzők kapják, nekik kell megoldaniuk – a csapattársak segítségével. A publikum jót derül, hogyan törik bele a három pilóta nyelve a magyar települések nevének kiejtésébe. Hajdúböszörmény, Szekszárd vagy Hódmezővásárhely kiejtése csak nekünk, magyaroknak könnyű. López viszont ördögi ügyességgel rakja ki az elé tett Rubik kockát. Loeb – a kilencszeres ralivilágbajnok – másképp közelít a probléma megoldásához: megpróbálja lekaparni a bűvös kocka matricáit… Azért ügyesen lerajzolja emlékezetből a Hungaroringet, ami nem annyira meglepő, ha tudjuk, hogy tavaly augusztusban már tesztelt itt a Citroënnel, korábban pedig F3000-es autóval is.
A végső sikert azonban Yvan Muller és csapata aratja. Jutalma egy üveg jóféle pálinka (López, biztos ami biztos, megkérdezi, hogy ezt a verseny előtt vagy után kell-e elfogyasztani), meg vagy 20 kalocsai mintás, dedikált sapka, amit a győztes csapat tagjai – köztük a RallyCafe blog tudósítója – személyesen a négyszeres túraautó-világbajnoktól vehetnek át.
A játéknak ezzel vége. Szombattól kezdődik az igazi, kemény küzdelem a Hungaroringen, a Citroën C-Elysée plusz 60 kilójával.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: