RallyCaféMagazin

Muller és Morbidelli nyert, de Norbi csinálta a show-t a Hungaroringen

Yvan Muller és Gianni Morbidelli rajt-cél győzelmet aratott a Hungaroringen, de amíg a francia sztár zavartalanul száguldhatott a cél felé, az egykori F1-es pilóta dolgát Tiago Monteiro támadásai nehezítették. Michelisz Norbi vártnál rosszabb rajthelyezése ellenére kihozta a maximumot: bombarajtjának köszönhetően előbb hatodikként, a második futamon tizedikként intették le.

BUD_0581

Muller és López Citroënjei mögé a Hondák soroltak be az 1. futam rajtjánál. Norbi bombarajttal állva hagyta a fél mezőnyt

Vasárnap reggel még szakadt az eső, félő volt, hogy a WTCC-rajongók megszokott áradata idén elmarad. De ahogy a Citroënnek – a jelek szerint – nem számít 60 kiló pluszsúly, úgy lehetett számítani a magyar drukkerek érkezésére is: vasárnap a szervezők szerint 35 ezren voltunk kint a Hungaroringen.

Az első futam rajtjára kikandikált a nap, és a Citroën menői, Yvan Muller és José Maria López összezártak a sor elején. Mögéjük a két Castrol Honda, Monteiro és Tarquini, valamint a marokkói Bennani sorolt be. Rámosolygott a szerencse a síppal-dobbal, nádihegedűvel szurkoló Michelisz-rajongókra is: Norbi fantasztikusan rajtolt, a pálya bal szélére kihúzódva öt ellenfelét hagyta állva, majd az első kanyarban – Sébastien Loeb megcsúszását kihasználva – vércseként csapott le a hatodik helyre.

Az első néhány kanyarban minden pontosan úgy alakult, ahogy szerettem volna. Direkt úgy helyezkedtem, hogy ne csak az első, de a második kanyarban is pozíciót nyerhessek. Az átlagosnál jobban sikerült rajt és az első néhány kör miatt boldog voltam, de nem vagyok maradéktalanul elégedett a verseny többi részével. Tempóból nem voltunk ott, ahol szerettünk volna. Ennek egyik oka, hogy a motor néha kihagyott. Vigasztal, hogy tudjuk: egy tökéletesen működő motorral sem tudtam volna sokkal jobb tempót menni“ – értékelt Norbi.

Yvan Muller idei második győzelmét senki nem veszélyeztette a Hugaroringen

Yvan Muller idei második győzelmét senki sem veszélyeztette a Hungaroringen

A magyar tehát besorolt Bennani mögé, őket a sérült autóval versenyző Loeb követte szorosan. Ezen kívül nem sok említésre méltó esemény történt az első futamon, leszámítva, hogy Tom Chiltont fekete zászlóval kiintették a boxba (lógott a ROAL Chevrolet motorházfedele), a végig vezető Muller a 4. fordulóban megfutotta a verseny leggyorabb körét (1:51,182), Rob Huff és James Thompson (Lada Granta) pedig folyamatosan csatázott Morbidellivel, Valentével és Borkoviccsal a 11. helyért. Miután a Bennani és Michelisz köridői egy-két tized eltéréssel végig megegyeztek, Norbi nem tudott előzni, de a hatodik hely így is több volt, mint amit a 12. rajthelyről indulva remélhettünk.

A második futamon a megfordított top 10 miatt az élre került pilóták, Gianni Morbidelli, Monteiro és Hugo Valente csatázhattak az első pozícióért. Mögöttük az a Tom Coronel autzott nagyot, akinek két nappal ezelőtt még az indulása is kétséges volt. Muller és López a 2. körtől kezdve mindent megpróbált, hogy megelőzze, vagy kicselezze a ROAL holland pilótáját, ám Coronel Kapitány derekasan kivédekezte a Citroën-pilóták rohamait. Michelisz ezúttal a 9. helyre tudott felkapaszkodni a rajt után, de nem tudta tartani a lépést Tarquinivel és Loebbel, akik egymást előzgették.

Monteiro füstölgő autóval ért célba, de a portugál így is mindkét futamon dobogós lett

Bennani füstölgő autóval is célba ért, de a turbó hibája miatt nem indulhatott a második futamon

Tiago Monteiro megint nagy kedvvel versenyzett: a 7. körre utolérte a vezető Morbidellit, a rutinos olasz azonban simán blokkolta az előzési kísérleteket. Monteiro még az utolsó körben is rohamozott, aminek az lett a vége, hogy a sikánnál hátulról beleszaladt a vezető Chevrolet Cruze-ba. Morbidelli később elmondta, „hosszú lett“ a fékpedálja, a kanyarok előtt pumpálni kellett a megfelelő féknyomás eléréséhez, ezért „nem biztos, hogy ott fékeztem, ahol Tiago számított volna rá“. A Münnich Motorsport szerelőinek a versenyre sem sikerült teljesen megoldaniuk a fékhibát, de ez nem akadályozta meg az olaszt első wtcc-s győzelme megszerzésében.

“Lépéshátrányban kezdtük az idényt, de a mostani kettős dobogó mutatja, hogy azóta sokat fejlődött a Honda” – vigyorgott Monteiro. “Mindent megpróbáltam, hogy hibába hajszoljam Giannit, de ő egy rutinos róka, pontosan tudja, mit csinál. Nagyon boldog vagyok, ez a két dobogós helyezés nagyon, nagyon sokat jelent a csapatnak is.”

A második futam sokkal több test-test elleni csatát hozott, mint az első, az előzésekkel azonban továbbra is adós maradt a WTCC-mezőny. Csak egy embert nem lehetett azzal vádolni, hogy ne előzött volna eleget: Michelisz Norbit, aki a két versenyen összesen nyolcat előzve szívét-lelkét kitette a hazai szurkolóiért.

BUD_0934

Gianni Morbidelli (középen, feketében) első WTCC-diadalát aratta a második futamon, Monteiro és Valente előtt. Idén először nem a Citroen, hanem a Chevrolet nyert

WTCC, Hungaroring.
Az 1. futam végeredménye:

1. MULLER        Citroen C-Elysée 25:57,292 óra (14 kör)
2. LÓPEZ           Citroen C-Elysée + 1,282 mp.h.
3. MONTEIRO  Honda Civic + 8,961“
4. TARQUINI    Honda Civic + 13,980“
5. BENNANI     Honda Civic + 14,747“
6. MICHELISZ Honda Civic + 16,672“
7. LOEB              Citroen C-Elysée + 17,475“
8. CORONEL    Chevrolet Cruze + 22,863“
9. MORBIDELLI Chevrolet Cruze + 27,891“
10. VALENTE    Chevrolet Cruze + 36,287“

Leggyorsabb kör: 1:50,119 – Muller, a 4. körben

A 2. futam végeredménye:

1. MORBIDELLI  Chevrolet Cruze 26:15,851 óra (14 kör)
2. MONTEIRO     Honda Civic + 0,350“
3. VALENTE         Chevrolet Cruze + 1,206“
4. CORONEL        Chevrolet Cruze + 5,104“
5. MULLER          Citroen C-Elysée + 5,435“
6. LÓPEZ              Citroen C-Elysée + 5,605“
7. CHILTON         Chevrolet Cruze + 6,306“
8. TARQUINI      Honda Civic + 7,828“
9. LOEB                Citroen C-Elysée + 8,308“
10. MICHELISZ  Honda Civic + 8,842“

Leggyorsabb kör: 1:51,088 – Monteiro, a 4. körben

 

 

BUD_0949

 

C36A7404

C36A7969 C36A7885 C36A7646 C36A7640 C36A7622

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!