Sérülés nélkül úszta meg Mikko Hirvonen és Jarmo Lehtinen az argentínai nagy bukásukat, amit az elmúlt évtized biztonsági fejlesztéseinek köszönhetnek. A finn navigátor szerint tíz évvel ezelőtt meghalt volna a balesetben.
„Először az autó hátuljával találtuk el a falat, aztán az elejével” – mesélte Lehtinen. „A fejem úgy pattogott, mint egy pingponglabda. Tíz évvel ezelőtt a HANS és az ülés oldalsó fejvédője nélkül az oldalablaknak ütöttem volna a sisakomat, ami valószínűleg halálos lett volna.”
Hasonló balesetet szenvedett 2005-ben Markko Märtin és Michael Park a Wales Ralin. Akkor még nem léteztek fejvédős ülések. A Peugeot egy fát talált el és Park bukósisakja olyan szerencsétlenül csapódott az oldalablaknak, hogy életét vesztette. Az FIA azóta komoly erőfeszítéseket tett a versenyzők biztonságának javítására, ami most Jarmo Lehtinen életét is megmentette. A finn szerint azonban van még min javítani.
„A problémát az jelenti, hogy a biztonsági öv az autóhoz van rögzítve. A balesetünknél az első ütésnél elmozdult az ülés, ha még jobban elmozdult volna miközben az öv rögzítési pontja nem, akkor eltörte volna a csípőmet. Biztos vagyok benne, hogy megvan a technológia arra, hogy az övet az üléshez rögzítsük, és az autóhoz csak az ülés csatlakozzon.”
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: