Dominált a BMW a Német Túraautó Bajnokság szombati időmérő edzésén, a Hungaroringen. A hat top-rajthelyből ötöt a bajorok M4 DTM-jei foglalhatnak el a holnapi futam rajtrácsán. A pole pozíciót – idén másodszor – Marco Wittmann szerezte meg, Timo Glock és Miguel Molina (Audi) előtt. A Mercedes esőben reménykedik: legjobbjuk, Pascal Wehrlein csak a 16. rajtrácsról indulhat.
Túloznánk, ha azt mondanánk, hogy rengetegen voltak kíváncsiak a DTM visszatérésére Magyarországra. A szombati edzésnapon jó indulattal 2500-3000 ember lehetett kint a Hungaroringen, de akik ott voltak, remek hangokat, szagokat-illatokat és csodálatos fényeket láthattak-hallhattak. Az egész napra jellemző nyomott, borongós idő után ugyanis nem sokkal a kvalifikáció kezdete, délután 6 óra előtt kibújt a nap a felhők közül és földöntúli fényekkel mosolygott le a mogyoródi domboldalakra.
Csodás fényekben pompáztak az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz 485 lóerős DTM-versenyautói, amelyek az április eleji csoportos tesztnek köszönhetően egy jól használható alapbeállítással várták a kvalifikáció kezdetét. De ahogy az Audi angol menője, Jamie Green felhívta a RallyCafe/DTM blog figyelmét, ez mégsem jelentett sokat, hiszen a pálya jelentősen hűvösebb volt annál, mint amit április elején mértek.
Az időmérő edzés első szakaszában két megtáncolás okozott felhördülést. Az elsőt az az Audi francia menője, Adrien Tambay produkálta a tréning elején, amikor túl nagy svunggal jött ki a sikánból, és megtáncolt az RS5 DTM a külső rázókövön. Tambay ennek ellenére a 6. idővel zát a Q1-et, csak Timo Glock, Augusto Farfus, Miguel Molina, az újonc Maxime Martin és Marco Wittmann végzett előtte. A másik „táncos kedvű“ pilóta Gary Paffett volt, aki nagy igyekezetében, hogy továbbjusson a Q2-be, tépte-szaggatta a Mercedes C-osztályt, majdnem átvágott a sikánon. A nagy igyekezetnek nyögés lett a vége: a 2005-ös bajnok csak a 21. időt autózta, így négy márkatársával együtt már a Q1-ben elbúcsúzott.
A Q2-ben folytatódott a BMW M4-esek dominanciája. Elsőként az MTEK portugál szerzeménye, António Félix da Costa állított mércét 1:36,972-es körével, de másfél perccel a leintés előtt érkezett a Wittmann-expressz, és a német visszavette az elsőséget (1:36,646). Bruno Spengler (Schnitzer BMW) a végén mindent egy lapra tett fel, hátha be tud kerülni a továbbjutó nyolcasba, a kanadai azonban túlerőltette a dolgot, maradt kilencedik, így Jamie Green társaságában búcsúzott.
António Félix Da Costa (BMW) Hungaroring-specialistának is nevezhető: eddig 3 kategóriában nyert nálunk
Elsőként Augusto Farfus hajtott ki a pályára a Q3-ban, majd Molina (Audi), Wittmann és Martin követte. Molina 1:36,862-es legjobb idővel nyitott, amire a BMW belga újonca, Martin 1:36,777-vel reagált. Elsőként Wittmannak sikerült túlszárnyalnia a Q2 legjobb idejét – pedig a 25 éves német az utolsó szektorban nem tudott jobb részidőt futni Martinnál! Marco Wittmann ezzel nemcsak megszerezte idei második pole pozícióját, de 1:36,518 perccel új DTM-es körrekordot állított fel a Hungaroringen.
„Imádom a kvalifikációt, azt, hogy mindent egy lapra feltéve kell rohamoznom, és ma megint minden remekül összejött számomra” – jelentette ki Marco Wittmann. “Akkor tudtam hozni a gyorsköröket, amikor számított. A BMW remekül ment, köszönet érte az RMG csapatnak! Ez azonban még nem garancia a győzelemre: várjuk meg, mi történik holnap a rajtnál, az első kanyarban“ – óvatoskodott Wittmann, aki jelenleg vezeti a DTM pontversenyét.
Timo Glock az edzésidő lejártakor jött be a 2. helyre (1:36,731), Molina pedig – legjobb audisként – megkaparintotta a harmadik helyet. Mögöttük Martin, Da Costa, Farfus, Tambay és Nico Müller (Audi) végzett.
„Nem tudom, miért, de akárhányszor Budapesten vagyok, mindig fülig ér a szám és boldog vagyok“ – mondta Timo. „Nagyon kedvelem ezt a pályát, ezt a várost. Örülök, hogy az első sorból rajtolhatok. Még sohasem versenyeztem ilyen kemény sorozatban, ahol elég egyetlen apró hiba, és az ember máris kiesik a Q1-ben. Ez egy folyamatos kihívást, nyomást jelent, de nagyon élvezem!“ – tette hozzá vigyorogva Timo.
Reálisan nézve egyedül Miguel Molina esélyes arra, hogy megszorongassa a BMW legjobbjait. De a spanyol visszafogottan beszélt a kvalifikáció után: „Öt BMW indul az első hat helyről, ez mindent elmond az erővisznyokról. Elégedett voltam az Audi RS5-össel, jó köröket futottam, de ez most nem volt elég a pole pozíció megszerzéséhez“ – jelentette ki.
DTM – Hungaroring.
Az időmérő edzés végeredménye:
-
WITTMANN (D) BMW M4 DTM 1:36.518
-
GLOCK (D) BMW M4 DTM 1:36.731
-
MOLINA (SPA) Audi RS5 DTM 1:36.757
-
MARTIN (BEL) BMW M4 DTM 1:36.777
-
Da COSTA (POR) BMW M4 DTM 1:36.896
-
FARFUS (BRA) BMW M4 DTM 1:37.061
-
TAMBAY (FRA) Audi RS5 DTM 1:37.134
-
MÜLLER (D) Audi RS5 DTM 1:37.174
-
SPENGLER (CDN) BMW M4 DTM 1:37.257
-
GREEN (GB) Audi RS5 DTM 1:37.259
-
EKSTRÖM (S) Audi RS5 DTM 1:37,301
-
MORTARA (ITA) Audi RS5 DTM 1:37,352
-
ROCKENFELLER (D) Audi RS5 DTM 1:37,611
-
HAND (USA) BMW M4 DTM 1:37,644
-
SCHEIDER (D) Audi RS5 DTM 1:37,766
-
WEHRLEIN (D) AMG Mercedes C-Klasse 1:37,846
-
WICKENS (CDN) AMG Mercedes C-Klasse
-
TOMCZYK (D) BMW M4 DTM
-
Di RESTA (GB) AMG Mercedes C-Klasse
-
JUNCADELLA (E) AMG Mercedes C-Klasse
-
PAFFETT (GB) AMG Mercedes C-Klasse
-
PETROV (RUS) AMG Mercedes C-Klasse
-
VIETORIS (D) AMG Mercedes C-Klasse
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: